Besøge praktik sted i ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
4 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg studerer til pædagogisk assistent, men afholder opsparet ferie pt.

min elevplads har netop skrevet at jeg i min ferie nu, skal ringe til praktikstedet jeg skal starte på efter ferie, samt tage ud og besøge dem. Kan det være rigtigt jeg SKAL gøre det i min ferie?

vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvorfor har du ikke besøgt dem inden din ferie, det plejer man at gøre i meget længe før man starter ?

Såh ja hvis du ikke har fået det gjort, må du jo så gøre det i din ferie

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Anonym

Altså, jeg må indrømme jeg ikke kender de specifikke regler på området. 

Medmindre du sidder på Kreta, så ja, så tager du selvfølgelig ud og siger hej og viser flaget. Det handler om imødekommenhed, fleksibilitet, vilje til et godt fremtidig samarbejde. At starte en praktik med armene over kors, er liiiidt en svær start. 

På med ja-hatten og tag ud og hils på ��

Anmeld Citér

30. oktober 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg studerer til pædagogisk assistent, men afholder opsparet ferie pt.

min elevplads har netop skrevet at jeg i min ferie nu, skal ringe til praktikstedet jeg skal starte på efter ferie, samt tage ud og besøge dem. Kan det være rigtigt jeg SKAL gøre det i min ferie?

vh.

Hvor længe har du kendt til praktik stedet? Hvorfor besøgte du dem ikke før ferien? 

Hvis du skal starte der efter ferien, er du jo nødt til at besøge dem i ferien? Værre er det da heller ikke. Med mindre du sidder i udlandet eller laver noget 24/7. Det er et par timer det drejer sig om. 

Anmeld Citér

31. oktober 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det er meget normalt at man besøger praktik stedet inden opstart. Dette også for at skabe tryghed blandt borgere/børn og de ved hvem der starter. De ved jo ikke at du holder ferie og du har ikke selv opsøgt dem før og aftalt noget ☺️ det er maks en time. Afsted med dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.