Sygemelding ved stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg er desværre efter længere tids arbejdspres bukket under med stress. Jeg er lige startet på samtaler med en stresspsykolog og hun mener at jeg skal sygemelde mig da hun er bekymret for mig. 

Jeg sagde i første omgang nej, da jeg regnede med hjælp fra min arbejdsplads, men det har nu vist sig, at der ikke rigtig sker noget og jeg må erkende at jeg ikke kan mere lige nu..

Jeg har ikke prøvet at skulle sygemeldes med mere end en kort influenza, så er der nogen af jer der ved, om jeg skal gennem min psykolog eller min læge for at sygemelde mig eller om jeg bare kan gøre som jeg plejer ved anden sygdom? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

DU ringer selv og melder dig syg, husk du ikke behøver oplyse hvorfor. Så tager du til lægen og snakker med dem. De skal selvfølgelig bakke op ifht hvis arbejdet beder om diverse erklæringer. En psykolog kan ikke sygemelde dig

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Anonym

Du skal snakke med din læge om en sygemelding, din psykolog kan ikke sygemelde dig

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Anonym

Du ringer til din leder og sygemelder dig på ubestemt tid. Kræver leder dokumentation, tager du til lægen og får lavet en lægeerklæring (arbejdsgiver betaler). 

Egen læge sygemelde ikke. Men kan rådgive og vurdere behovet. Det er arbejdspladsen der sygemelder. 

Rigtig god bedring. 

Anmeld Citér

30. oktober 2024

Anonym

Du ringer til arbejdspladsen og sygemelder dig

også ringer du til lægen og får en tid

vær obs på du bliver indkaldt til samtale i jobcentret efter ca 8 uger ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.