Skoleudsættelse/specialtilbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg er mor til en skøn dreng på 5 år, han har gået i minigruppen i hans børnehave de sidste 10 måneder, og han elsker det, og vigtigst af alt, han er i fin udvikling.

Nu står vi og børnehaven, gerne vil have en skoleudsættelse, da han sprogligt og socialt ikke er klar, men det er åbenbart blevet sværere at få, ihvert fald ifølge hans pædagoger, vi har et kommende møde med skolelederen, fra det skoledistrikt han høre til, om han kan give et tilbud der matcher min dreng, som har en skæv udviklingsprofil, ppr her er af den opfattelse, at børn ikke kan bruge diagnoser til noget, og vil ikke henvise til en udredning for feks autisme.

Egen læge mener ikke trods en skæv udviklingsprofil, feks autisme, da han altid møder hende med et smil, og virker for god socialt, og aldrig har nedsmeltninger.

Og nu er jeg bekymret for hvilke tilbud, og om vi havde været bedre stillet, men en evt diagnose, søger råd og vejledning fra andre forældre med børn med særlige behov. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde en dreng som kom for tidligt i skole. Hold fast i din mavefornemmelse. Det vidste sig senere, at han havde ADHD. Giv dig i kamp med PPR om, at han skal udredes for evt. diagnose. Der er meget lang ventetid for, at man bliver udredt, så hurtigere I kommer i gang jo bedre. 

Anmeld Citér

28. oktober 2024

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vi havde en dreng som kom for tidligt i skole. Hold fast i din mavefornemmelse. Det vidste sig senere, at han havde ADHD. Giv dig i kamp med PPR om, at han skal udredes for evt. diagnose. Der er meget lang ventetid for, at man bliver udredt, så hurtigere I kommer i gang jo bedre. 

Dem har jeg været i kamp med, og de henviser ikke til psykiatrien uanset hvad, ihvert fald ikke her i Guldborgsund kommune.

Anmeld Citér

28. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Specialtilbud gives udfra behov og ikke diagnose.

Min dreng blev et år ekstra i børnehaven og kom derefter på specialskole (set i bakspejlet, skulle han have været i specialtilbud fra start af, men ppr kom først på ham efter skoleudsættelsen).

Skolen skal vurderer om de kan rumme ham og hans behov, hvis de ikke kan det er han beretter til skoleudsættelse.

Min dreng går på 2 år på specialskole, han ligger formentlig et sted på autismespektret (dette giver lærer og pædagoger mig helt ret i).

Vi ser dog ingen grund til at udrede, da han er i det rette tilbud og en diagnose vil ikke gøre nogen forskel 

Anmeld Citér

28. oktober 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Specialtilbud gives udfra behov og ikke diagnose.

Min dreng blev et år ekstra i børnehaven og kom derefter på specialskole (set i bakspejlet, skulle han have været i specialtilbud fra start af, men ppr kom først på ham efter skoleudsættelsen).

Skolen skal vurderer om de kan rumme ham og hans behov, hvis de ikke kan det er han beretter til skoleudsættelse.

Min dreng går på 2 år på specialskole, han ligger formentlig et sted på autismespektret (dette giver lærer og pædagoger mig helt ret i).

Vi ser dog ingen grund til at udrede, da han er i det rette tilbud og en diagnose vil ikke gøre nogen forskel 

Tak det giver mig lidt håb, at det kan blive det rette tilbud uden en diagnose

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.