Nye græsgange på jobbet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

342 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg er fleksjobber, arbejder 2 dage om ugen a 3 timer, fast hver tirsdag og fredag, da så får jeg flest fridage imellem, og passer med mine behandlinger osv. Arbejdsdage arbejdsopgaver og tidspunkter fremgår på min ansættelsekontrakt, har nogle skånehensyn, som arbejdsopgaverne skal passe til.

Nu står jeg i den situation, at min chef nu er kommet med andre boller på suppen, hun vil ha at jeg kan være fleksibel, hvornår jeg kan arbejde, med forholdsvis kort varsel, og også hvilke afdeling/arbejdsopgaver jeg får, er ikke i fagforening hvor jeg kan spørger, men nogle der ved, om man virkelig må lave så meget om, for en fleksjobber, hvor det man har lavet i 7 år, er jo nærmest "skræddersyet" til mine skånehensyn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Jeg er fleksjobber, arbejder 2 dage om ugen a 3 timer, fast hver tirsdag og fredag, da så får jeg flest fridage imellem, og passer med mine behandlinger osv. Arbejdsdage arbejdsopgaver og tidspunkter fremgår på min ansættelsekontrakt, har nogle skånehensyn, som arbejdsopgaverne skal passe til.

Nu står jeg i den situation, at min chef nu er kommet med andre boller på suppen, hun vil ha at jeg kan være fleksibel, hvornår jeg kan arbejde, med forholdsvis kort varsel, og også hvilke afdeling/arbejdsopgaver jeg får, er ikke i fagforening hvor jeg kan spørger, men nogle der ved, om man virkelig må lave så meget om, for en fleksjobber, hvor det man har lavet i 7 år, er jo nærmest "skræddersyet" til mine skånehensyn

Nu da du ikke er hos en fagforening, vil jeg anbefale dig at kontakte dit kommunale jobcenter og bede om råd og vejledning i forhold til at kunne få forhandlet nogle rimelige vilkår med din arbejdsgiver. Det er sket lidt ændringer i fleksjobordningen siden du fik tilkendt fleksjob og jeg er ikke tilstrækkeligt ind i reglerne, men det bør de vejlede dig i. Held og lykke 

Anmeld Citér

25. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Så længe du har 6 timer om ugen (ved ikke om der er skrevet i kontakten det skal være af 3 timer ?) for så tænker jeg da sagtens man må rykke rundt på dig. Tænker dog at man på lige fod med andre faste medarbejdere skal varsles samme antal dage/uger/whatever før.

Men kig hvad der står i din kontrakt 

Anmeld Citér

25. oktober 2024

Anonym

Det er ikke helt så simpelt når man er i fleksjob, for man har jo netop den særlige ansættelse fordi man har skånehensyn. Jeg vil anbefale dig at kontakte dit jobcenter, så du kan få vejledning om din situation. 

Anmeld Citér

25. oktober 2024

Anonym

Det er din fleksjobs konsulent du skal have fat i. Jeg tænker umiddelbart godt hun må ændre således du ikke har faste dage, så længe det tilgodeser dine skånebehov. Hvis dit Skånebehov eks er en hviledag imelle arbejdsdage, tænker jeg ikke bare hun kan det.

Tror ikke hun har krav på du skal stå til rådighed alle hverdage ift hvornår det passer ind uden en varsling - så ville det jo være umuligt at passe behandlinger og læge aftaler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.