Nej til sex betyder nej til noget andet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.767 visninger
10 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har været sammen i rigtig mange år efterhånden. Vi har sex 1-2 gange i ugen. 90 procent af gangene er det på opfordring fra min kæreste. Min lyst er lav så jeg gør det ofte for hans skyld. 
Men idag sagde jeg nej selvom han skal være hjemmefra til og med nok søndag i den her uge. Vi havde sex i mandags. Jeg har bare ikke lyst idag og han har bedt mig om at være 100 procent ærlig da han ikke ønsker sex med en’ der egentlig ikke har lyst. 

Det resulterer, at han ikke vil ud og spise som vi ellers havde planlagt d. 9/11 og få brugt vores gavekort. Han mener, at hvis jeg ikke kan have sex med ham, hvorfor skulle han så tage ud og spise med mig? 
Jeg er blevet vred på ham og har sagt til ham, at jeg er bare er ærlig og hvorfor skal jeg gøre noget jeg ikke har lyst til for at undgå hans “trussel” og please ham. Jeg har ikke ansvar for hans følelser. Syntes han er meget unfair da han misbruger mit nej og tager mit til gidsel. Jeg føler ikke, at jeg nogenside kan sige nej til sex for det vil give en form for konsekvens. 

Det er ikke første gang han siger sådan. 
Er jeg helt forkert på den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har været sammen i rigtig mange år efterhånden. Vi har sex 1-2 gange i ugen. 90 procent af gangene er det på opfordring fra min kæreste. Min lyst er lav så jeg gør det ofte for hans skyld. 
Men idag sagde jeg nej selvom han skal være hjemmefra til og med nok søndag i den her uge. Vi havde sex i mandags. Jeg har bare ikke lyst idag og han har bedt mig om at være 100 procent ærlig da han ikke ønsker sex med en’ der egentlig ikke har lyst. 

Det resulterer, at han ikke vil ud og spise som vi ellers havde planlagt d. 9/11 og få brugt vores gavekort. Han mener, at hvis jeg ikke kan have sex med ham, hvorfor skulle han så tage ud og spise med mig? 
Jeg er blevet vred på ham og har sagt til ham, at jeg er bare er ærlig og hvorfor skal jeg gøre noget jeg ikke har lyst til for at undgå hans “trussel” og please ham. Jeg har ikke ansvar for hans følelser. Syntes han er meget unfair da han misbruger mit nej og tager mit til gidsel. Jeg føler ikke, at jeg nogenside kan sige nej til sex for det vil give en form for konsekvens. 

Det er ikke første gang han siger sådan. 
Er jeg helt forkert på den? 

Nej selvfølgelig er du da ikke forkert på den, og sex er da ikke en bytte-bytte købmand, som han nu gør det til.. 

Man har sex eller tager ud at spise, fordi man gerne vil have intimitet sammen.. Så at han truer siger rigtig meget om hans karakter, og hvis han ikke ændrer den tilgang, så ville jeg nok overveje forholdet, hvis jeg var dig.. 

Synes at I skal få fat på en parterapeut, så I kan få bugt med den dårlige kommunikation

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Anonym

Kære dig

Jeg vil mene, at du er i din fulde ret til at være vred over din kærestes reaktion på dit nej. Jeg synes det lyder som enormt manipulerende og giftig opførsel..

Jeg kæmper selv med en lav sexlyst og har enkelte gange sagt ja til sex selvom jeg ikke havde lyst, og det var virkelig ikke en rar følelse. Så det er jeg altså stoppet med. Det har jeg haft mange snakke med min kæreste om, og vi prøver i fællesskab at finde ud af hvad vi kan gøre for at vende det. Min pointe er så bare, at når jeg “siger nej”/siger at jeg ikke har lyst, så bliver jeg ALTID mødt med en kærlig og rolig reaktion. Selvom han også bliver frustreret (og forståeligt), så ved han også godt at det ikke er rart at skulle afvise, og han forstår, at det med sexlysten ikke nødvendigvis er noget man selv er herre over. Kvinders sexlyst er komplekst og skal have lov at være det. Hvis han reagerede ligesom din kæreste og ikke ville lave ting med mig, tror jeg faktisk at det ville være en anledning for mig til at skulle tænke grundigt over mit parforhold og om det var det jeg ønskede. Jeg tænker heller ikke det er en særlig god strategi, da det jo nok ikke ligefrem bidrager positivt til din sexlyst..

Beklager hvis mit svar er lidt hårdt, det er ikke ment for at være en strid banan. Jeg bliver bare bekymret for sådan en respons, men er helt med på, at jeg ikke kender det menneske du fortæller om

Dbh anonym

Anmeld Citér

24. oktober 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Det korte svar er nej.

det lyder som en usund dynamik, som i skal have talt om. Du kan evt. prøve at vende den om for ham, hvis han ikke forstår. Altså sige jeg vil kun have sex, hvis vi går ud og spiser den x for hvorfor skulle jeg have sex med en der ikke gider gå ud at spise med mig.

og den form for “afpresning” i et forhold leder aldrig noget godt med sig.

Anmeld Citér

24. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Man befinder sig meget tæt på grænsen for seksuel vold, når man opfører sig som din kæreste, og det synes jeg at du skal tage meget alvorligt. Du skriver at du i forvejen på ugentlig basis primært har sex for hans skyld - det er et kæmpe ‘red flag’, og jeg synes at en idé kunne være at du hurtigst muligt fik noget hjælp (med eller uden ham) til at få kigget på hvad det er som gør, at du lader dig selv leve i sådan en relation og have det forhold til sex, for det må være enormt hårdt og utilfredsstillende - og usundt er det i hvert fald helt sikkert. Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er enig med de andre - hans opførsel er giftig. Det er også lidt forskruet, at han opfatter en middag sammen som noget, han gør for/giver dig. 
Det vil ikke løse alle jeres problemer, men hvad med, at du aftaler med en veninde, at I tager ud at spise den aften? Det ville være en markering fra din side om, at alt ikke handler om ham, og at du godt kan have fine oplevelser, selv om han trækker sig. 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Du er i et forhold med psykisk vold og manipulation. Jeg havde kommet væk derfra hurtigst muligt.

han manipulerer med dig og straffer dig når du sætter en grænse. Han respekterer dig ikke og sådan behandler man ikke en man elsker. 
pas på dig selv. Det der er så usundt. 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Holy crap 

Sådan var jeg i mine teen år, men efter min stemme stoppe med at gå i overgang, så er et nej oftes kke lige nu, begge skal have lyst til at knalde, og ved os hvis en af os siger ikke lige nu, bliver man da helt sikkert lidt skuffet, men ikke mere end vi stadig kan putte og hygge med film og serie stadig. Tage i biffen ud og spise osv. 

Han kunne jo også bare gå ud i bad og spille pik, hvis sex bliver en handels vare fra din side af så tror jeg man har et ord for det, og jaaaa det kan give ar på sjælen, at sex kan udløse ting. 

Herhjemme er det omvendt, hvis vi hygger godt så kommer sexen 9 ud af 10 gange og hvis ikke så fuck det 

Anmeld Citér

24. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes konklusion om psykisk/seksuel vold er lige heftig nok.

Er helt enig i, at det ikke er en byttehandel, og at du har ret til at være vred. Men han har gjort det én gang - forhåbentlig i akut frustration (affekt). Du nævner selv, at han helst netop ikke vil overskride din grænse/lyst normalt.

Men jeg synes, I skal have en dybdegående snak om behov og lyster - gerne med en tredjepart til at sætte dagsordenen og hjælpe med kommunikationen.

Anmeld Citér

24. oktober 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Panther skriver:

Jeg synes konklusion om psykisk/seksuel vold er lige heftig nok.

Er helt enig i, at det ikke er en byttehandel, og at du har ret til at være vred. Men han har gjort det én gang - forhåbentlig i akut frustration (affekt). Du nævner selv, at han helst netop ikke vil overskride din grænse/lyst normalt.

Men jeg synes, I skal have en dybdegående snak om behov og lyster - gerne med en tredjepart til at sætte dagsordenen og hjælpe med kommunikationen.

Hun skriver til sidst det ikke er første gang. Og det lyder som en person der er beskrevet lignende problematikker om herinde førhen. Noget med at nægte eller fratage hvis ting ikke foregår efter hans hovede. Man kan kun undres.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.