Kære dig
Jeg vil mene, at du er i din fulde ret til at være vred over din kærestes reaktion på dit nej. Jeg synes det lyder som enormt manipulerende og giftig opførsel..
Jeg kæmper selv med en lav sexlyst og har enkelte gange sagt ja til sex selvom jeg ikke havde lyst, og det var virkelig ikke en rar følelse. Så det er jeg altså stoppet med. Det har jeg haft mange snakke med min kæreste om, og vi prøver i fællesskab at finde ud af hvad vi kan gøre for at vende det. Min pointe er så bare, at når jeg “siger nej”/siger at jeg ikke har lyst, så bliver jeg ALTID mødt med en kærlig og rolig reaktion. Selvom han også bliver frustreret (og forståeligt), så ved han også godt at det ikke er rart at skulle afvise, og han forstår, at det med sexlysten ikke nødvendigvis er noget man selv er herre over. Kvinders sexlyst er komplekst og skal have lov at være det. Hvis han reagerede ligesom din kæreste og ikke ville lave ting med mig, tror jeg faktisk at det ville være en anledning for mig til at skulle tænke grundigt over mit parforhold og om det var det jeg ønskede. Jeg tænker heller ikke det er en særlig god strategi, da det jo nok ikke ligefrem bidrager positivt til din sexlyst..
Beklager hvis mit svar er lidt hårdt, det er ikke ment for at være en strid banan. Jeg bliver bare bekymret for sådan en respons, men er helt med på, at jeg ikke kender det menneske du fortæller om 
Dbh anonym
Anmeld
Citér