Hej kære du. Det lyder som en virkelig svær situation, jeg bebrejder dig bestemt ikke. Vi er alle mennesker med alt hvad det indebærer af modstridende og komplekse følelser. Man kan godt elske mere end én person, og det er så det, du har gjort. Følelser opstår, når mennesker mødes, uanset hvor ubelejligt det nogen gange kan være. Jeg tænker, at du har overvejet nøje og besluttet dig for at vælge dit faste forhold, og at den beslutning er den rigtige for dig/jer. Det betyder ikke, at dine følelser for den anden går over, kærestesorger skal have tid og plads. Men jeg forstår dog godt, at du ikke vil fortælle din kæreste sandheden om, hvorfor du sørger. Jeg kan ikke sige så meget mere end et kram. Min oplevelse er, at kærestesorger går over med tiden (altså de skal have plads og gennemleves, men hvis man ikke dyrker følelserne/personen så bliver de mindre, som det hele kommer på afstand). Det jeg ville gøre (for så egoistisk er jeg) jeg ville glæde mig over at have følt og oplevet noget smukt også selvom det ikke kunne vare ved. Det er der nok mange som ville synes, er usympatisk når man er i et forhold, men jeg tænker at det når man længere med end selvhad og bebrejdelser.
Bare af nysgerrighed, må jeg spørge om der var tale om en enkelt episode eller et længerevarende bekendtskab? Ikke at jeg mener, at det ene eller det andet gør dine følelser mere eller mindre berettiget.
Anmeld
Citér