I tvivl om det er mors puls eller babys hjerteslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
6 svar
3 synes godt om
22. oktober 2024

Mooommi

Profilbillede for Mooommi

Hold kæft hvor er det svært at være i..

Jeg går til tasterne herinde hver gang og tror bare jeg har brug for at dele og høre andres mening, selvom det self "bare" kræver tålmodighed og se hvad naturen gør. 

Har fornyeligt haft en SA, fik lang mens(blødte 14 dage) og blev gravid igen, testet svagt positiv d. 27 sep og nu starter showet igen.. 

Var til en privat scanning i fredags, hun sagde der var hjerteblink og baby målte 2.7mm hvilket skullet svare til 5+6 begyndte så at pletbløde fredag aften. 

Idag var jeg hos gyn, alt så fint ud og baby målte 4.2mm og hun sagde jeg var 5+6 også 6+1 men endte på 6+0 MEN hun var itvilv og det var babys hjerteslag eller min puls man kunne se og sagde at hun ikke var positiv. Har nogen herinde prøvet det?

Jeg har aldrig hørt om det før og hun skiftede mening som vinden blæser, fra alt jo ser godt og normalt ud til jeg ikke skulle være for optimistisk(hun så os noget blod, som kunne gi' svar på hvorfor jeg bløder) 

Fik målt hcg og ny scanning i næste uge, men for fanden hvor er det bare hårdt at være i..og forstår ikke den ene kan være så sikker(privat scanning) til denne tvivl og self er det tidligt at komme afsted til scanning men, ville fosteret ha' udviklet sig hvis det er en igangværende abort? det bliver bare en lang uge igen…

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Hvis hun ser hjertet bevæge sig i takt med den puls hun hører, er det baby. Normalvis når man "bare" lytter hjertelyd, mærker man mors puls ved håndledet netop for at være sikker på at man ikke opfanger mors puls - for det kan ske. Men når man scanner kan man jo enten se hjerteblink eller ej.. og om jeg begriber hvorfor hun ikke har bedt en kollega se med hvis hun er i tvivl?  Jeg ville klage over den behandling. Forstår dælme godt du synes det er svært lige nu. Ifht størrelsen så kan 1/10 af en milimeter have betydning for hvor langt man bliver vurderet. Det kan handle om vinklen hun måler fra men de få dage fra eller til betyder ikke det store og kan ændre sig igen ved næste scanning

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Mooommi

Maricella skriver:

Hvis hun ser hjertet bevæge sig i takt med den puls hun hører, er det baby. Normalvis når man "bare" lytter hjertelyd, mærker man mors puls ved håndledet netop for at være sikker på at man ikke opfanger mors puls - for det kan ske. Men når man scanner kan man jo enten se hjerteblink eller ej.. og om jeg begriber hvorfor hun ikke har bedt en kollega se med hvis hun er i tvivl?  Jeg ville klage over den behandling. Forstår dælme godt du synes det er svært lige nu. Ifht størrelsen så kan 1/10 af en milimeter have betydning for hvor langt man bliver vurderet. Det kan handle om vinklen hun måler fra men de få dage fra eller til betyder ikke det store og kan ændre sig igen ved næste scanning

Det er sjovt du skriver det, for jeg spurgte faktisk om hun ikke kunne få en anden ind og kigge nu hun var i tvilv, men det slog hun bare til jorden og sagde “de ville sige det samme og hun havde været gynækolog i over 30 år” det kunne godt være jeg skulle ringe derop og be om at få en anden til at scanne mig i næste uge

Tak for svar 

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Gorden

Profilbillede for Gorden

Fik du ingen video og så du ikke hjertet slå? Det gjorde jeg, da jeg var 6+1

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Mooommi

Fik du ingen video og så du ikke hjertet slå? Det gjorde jeg, da jeg var 6+1

Nej, det var hos en gyn med henvisning fra lægen. Der tror jeg kun man for billeder desværre 

Jeg er lidt i tvivl, normalt er det jo kun hjertet som “bevæger sig” men synes det lignede at hele fosteret “bevæget/hoppet”, hvis det giver mening? Og efter hun sagde det med min puls var det lidt svært at vurdere..

Har lige fået svar fra blodprøverne, de ser heller ikke for gode ud hvis det skal fordobles hver 2-3 dag der er 11 dage imellem de sidste to hvor er jeg bare bange for at miste ingen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Slå koldt vand i blodet.

det kan være en slowstarter ift hcg. Havde en graviditet hvor det steg helt sindssygt hurtigt men den gik til, min mindste steg meget langsomt og fik afvide jeg skulle indstille mig på at miste - hun er altså 10 måneder i dag og lever i bedste velgående.

derudover er hjerteslag i uge 5 også tidligt. Man siger man først kan være sikker på at se hjerteblink 6+. Hvis du ikke kender ÆL og er sikker på hvor længe du er henne, så kan det jo være du er en dag eller to kortere henne end forventet. Dertil hvis du kender ÆL, så er du jo stadig ikke 100% sikker da det jo også har at gøre med hvor længe ægget er om at sætte sig osv. der er så mange faktorer der skal gå op i en højere enhed. 

Ved godt det er nemmere sagt end gjort at slå koldt vand i blodet, men vi mennesker har en tendens til at male fanden på væggen og tænke på alt det vi ikke har svar på - til stor frustration for os selv. krydser fingre for alt er godt , og du snart får et positivt (og sikkert) svar.

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Hejdu

Tror jeg havde taget en privat skanning mere, så jeg ikke skulle vente en hel uge på ny skanning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.