Blodprøve for graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2024

Anonym trådstarter

Til jer der har prøvet lign. situation med udeblevet menstruation, skriv gerne jeres historie

Hej med jer,

I morges fik jeg taget en blodprøve ved lægen for at tjekke om jeg er gravid. Det er i dag 17 dage siden jeg skulle have haft min menstruation, så jeg ville lige tjekkes ved lægen. 

Jeg har taget tre test løbende og de ser alle negative ud, så der er sikkert ikke noget. Det skal siges at jeg har haft stabil cyklus siden januar i år, hvor jeg smed mine p-piller. Det er kun sket en enkelt gang, at jeg gik 3 dage over. Jeg ved, at ens cyklus kan være ustabil, men da jeg ellers aldrig har oplevet det før er jeg lidt nervøs for, om jeg mon kan være gravid. 

Min kæreste er “stået af i Roskilde” og det er selvfølgelig ikke risikofrit. Det ved vi begge to godt. Vi har været sammen i 8 år og derfor er projekt baby nok heller ikke langt ude i fremtiden, men det ville godt nok være et chok, hvis det skal være nu

De sidste to dage har jer haft lidt ømme bryster og kvalme, men meget lidt. Ellers ingen symptomer. 

Venter spændt på hvad blodprøven siger… håber at få svar i eftermiddag, men måske det først bliver i morgen??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2024

Anonym

Hvis du ikke kender din ægløsning så kan du aldrig være sikker på sol cyklus, uanset hvor stabil den har været hele dit liv. Dik cyklus kan ALTID ændre sig og det kommer den til.

Den har formentlig bare rykket sig eller sprunget en cyklus over. Som udgangspunkt er du jo ikke gravid når du ikke kan teste positiv, så det er med sikkerhed bare det andet som er i spil.

Min cyklus er også meget stabil, den ene cyklus jeg ikke testet for æl fordi jeg var løbet tør for teste bliver jeg gravid. Jeg tror jeg er gået over tid, men min ægløsning havde rykket sig med 4 dage og derfor har jeg også kortere henne end jeg troede. det er ægløsning om styrer din cyklus og ikke din mens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.