Afbrudt samleje og positiv ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
7 svar
32 synes godt om
21. oktober 2024

Anonym trådstarter

Hej! 
sagen er den at jeg brændende ønsker mig en 3’er. Min mand er knap så meget med på den ide. 

vi bruger ingen prævention, til trods for at kondomet ligger klar hver gang, så er det som om det ikke rigtig kommer på. Min bedre halvdel er helt klar over at hvis jeg bliver gravid, så har jeg ikke tænkt mig at få en abort. Derfor “står han af i Roskilde” til trods for at han godt ved, at det kan man lave en baby på. Han smågriner lidt, når jeg fortæller ham at jeg klart har mest lyst til sex, når jeg har ægløsning, hvilket jo kun øger chancen endnu mere. 

Jeg har taget de her to ægløsningstest i dag. Den blå babyplan fra i morges, og Valmed fra her til i eftermiddag. Er vi ikke enige om at de begge er bragende positive? 

Bare for at gøre det helt klart - jeg er ikke ude på at narre min bedre halvdel til en baby, han er helt med på at det kan ske, og at jeg har ægløsning. 

Vi havde sex i går, og her til aften og formentlig igen i morgen. Mit spørgsmål er så også - hvad er jeres erfaring med at blive gravide trods afbrudt samleje? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Det er svært at svare dig på, for det afhænger jo også af mange ting… 

Men mest af alt lyder det til i skal have jer en afklarende snak. For virker lidt til at han håber der ikke sker noget men ikke vil have flere børn (hvilket er en barnlig tilgang så må han jo beskytte sig!) og du går og har gang i projektbaby alene.. (afleder jeg af du tager ÆL test, virker forhåbningsfuld ift at blive gravid på trods af afbrudt samleje, og tilsyneladende ikke har intentioner om selv at tage prævention eller minde Herren om kondom hvis han ikke vil have børn)..

Måske i lige skal blive enige om i har gang i projekt baby, eller om der skal tages andre forholdsregler?

Anmeld Citér

21. oktober 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hej! 
sagen er den at jeg brændende ønsker mig en 3’er. Min mand er knap så meget med på den ide. 

vi bruger ingen prævention, til trods for at kondomet ligger klar hver gang, så er det som om det ikke rigtig kommer på. Min bedre halvdel er helt klar over at hvis jeg bliver gravid, så har jeg ikke tænkt mig at få en abort. Derfor “står han af i Roskilde” til trods for at han godt ved, at det kan man lave en baby på. Han smågriner lidt, når jeg fortæller ham at jeg klart har mest lyst til sex, når jeg har ægløsning, hvilket jo kun øger chancen endnu mere. 

Jeg har taget de her to ægløsningstest i dag. Den blå babyplan fra i morges, og Valmed fra her til i eftermiddag. Er vi ikke enige om at de begge er bragende positive? 

Bare for at gøre det helt klart - jeg er ikke ude på at narre min bedre halvdel til en baby, han er helt med på at det kan ske, og at jeg har ægløsning. 

Vi havde sex i går, og her til aften og formentlig igen i morgen. Mit spørgsmål er så også - hvad er jeres erfaring med at blive gravide trods afbrudt samleje? 

Dine tests er i hvert fald positive.

Anmeld Citér

21. oktober 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
*.* skriver:

Det er svært at svare dig på, for det afhænger jo også af mange ting… 

Men mest af alt lyder det til i skal have jer en afklarende snak. For virker lidt til at han håber der ikke sker noget men ikke vil have flere børn (hvilket er en barnlig tilgang så må han jo beskytte sig!) og du går og har gang i projektbaby alene.. (afleder jeg af du tager ÆL test, virker forhåbningsfuld ift at blive gravid på trods af afbrudt samleje, og tilsyneladende ikke har intentioner om selv at tage prævention eller minde Herren om kondom hvis han ikke vil have børn)..

Måske i lige skal blive enige om i har gang i projekt baby, eller om der skal tages andre forholdsregler?

Det her

Vi er cirka samme sted i vores forhold. Men de gange han har lagt an til at "glemme" kondom har jeg smækket benene sammen (så at sige) set ham dybt i øjnene og sagt "er du klar til at gøre mig gravid nu og få et barn om 9 mdr? For jeg er klar til det" sjovt nok kommer det altid på derefter.. 

Når vi har snakket om det har han også haft sagt "åh men det er jo ikke sikkert det sker bla bla.." men jeg vil helt ærlig ikke sætte os selv i den situation. Der er SÅ mange tråde herinde om par hvor de er uenige om hvad der skal ske ved "uønsket" graviditet. Så kære ts tænk dig om og husk at du har lige så stort et ansvar for at undgå graviditet. DU kan sætte kondomet på eller kræve han gør det før han kommer videre- det ligger jo lige der som du siger  du kan ikke fralægge dig ansvaret på den måde bare fordi det handler om kondom

Anmeld Citér

22. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Få nu taget den snak færdig!! Den ene efter den anden tråd på sider som denne, handler om forhold og familier som smuldrer, fordi man ikke har tydligt forventningsafstemt.

Hun håbede lidt at det gik, han håbede at hun ikke blev gravid, hun håbede lidt at han ikke mente sin afvisning, han håbede lidt at hun fik en abort, osv. osv…

Du tager ægløsningstest. Du håber på en graviditet. Det gør din partner (tilsyneladende?) ikke. Men I dyrker ubeskyttet sex. Skal en fremtidig graviditet eller diskussion om abort ødelægge jeres nuværende familie? Vil du have et barn med en, som ikke rigtig ønsker det?

Hvis nej, så skal I have det kondom på, indtil I får lavet klare aftaler. 

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg bliver nødt til at sige, at det her indlæg er virkelig ansvarsløst. 
Du håber at blive gravid og gør alt for det, mens din mand ikke ønsker flere børn? Han tager alligevel chancen og har sex uden beskyttelse. 
i er simpelthen nødt til at blive enige om det her. 

Grunden til jeg skriver det er ansvarsløst er, at hvad hvis du så bliver gravid. Hvordan vil han reagere? Tvinge dig til at få en abort? Gå fra dig? Jeg synes nok bare mest af alt at et barn skal have to forældre som ønsker barnet. Har i taget snakken om hvad der sker hvis du bliver gravid? 

Forstår nok bare ikke helt at den ene part er i gang med projekt baby og den anden er ikke. I mine øjne kan det ende galt. Det var noget andet hvis han havde sagt at han var med på risikoen og det ville være helt fint. Men som jeg læser det, er han ikke det. Jeg er uforstående over at du ønsker et barn med en der ikke vil.

Men jo dine ægløsnings tests er positive og det er jo ikke til at sige om du er gravid før om nogle uger. Men med afbrudt samleje er risikoen relativ lav. Men få lige taget den snak der.. 

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det er piv uansvarligt det I har gang i. Du forsøger åbenlyst at blive gravid, ellers tager man ikke ægløsningstest.

I skal tage jer sammen og bruge beskyttelse eller også skal din mand steriliseres (selvom der kan gå et halvt år efter indgrebet før det virker).

Eller bliv skilt og find en anden mand der gerne vil lave børn.

Anmeld Citér

23. oktober 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg er enig med de andre og må indrømme, at jeg bliver bekymret, hver gang jeg ser én af de her tråde. Det, du er i gang med, er usympatisk, det, din mand gør, er uansvarligt. Håber han, at du bare lige får en abort hvis uheldet er ude? Håber du, at han bliver glad alligevel? Hvordan er jeres kommunikation og magtbalance ellers i jeres forhold? For det er et skræmmende stort og irreversibel projekt at være henholdsvis laissez faire omkring (som din mand) eller presse ned over hovedet på en anden (som du er ved)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.