Hvornår kunne man se det på jeres maver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
9 svar
1 synes godt om
18. oktober 2024

Sk96

Profilbillede for Sk96

Hej Piger!

ja, som overskriften siger. Hvornår begyndte maven at vise sig hos jer?

jeg er selv ret lille (160 og vægt 46,6), så jeg tænker den måske hurtig bliver tydelig, fordi der ikke er så meget plads til at den kan “gemme” sig. Min mor havde samme krop som mig, ved hendes første graviditet og det blev hurtig synligt fortæller hun �� jeg er nu 13+2 og synes godt man kan ane lidt. Men jeg er også stadig oppustet. Hvornår blev jeres synlige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2024

BareOsTo

Sk96 skriver:

Hej Piger!

ja, som overskriften siger. Hvornår begyndte maven at vise sig hos jer?

jeg er selv ret lille (160 og vægt 46,6), så jeg tænker den måske hurtig bliver tydelig, fordi der ikke er så meget plads til at den kan “gemme” sig. Min mor havde samme krop som mig, ved hendes første graviditet og det blev hurtig synligt fortæller hun �� jeg er nu 13+2 og synes godt man kan ane lidt. Men jeg er også stadig oppustet. Hvornår blev jeres synlige?

Jeg er 1,66 og vejede 48 kg da jeg blev gravid. Man kunne se maven da jeg var omkring uge 20. Før det lignede det mere man bare havde fået en bid kage for meget

Anmeld Citér

18. oktober 2024

Darling

Jeg var over 25 uger henne første gang før man kunne se det

Anmeld Citér

18. oktober 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Omkring uge 17 men var mega oppustet inden da, så jeg så gravid ud tidligt. Men rigtig baby mave kom først senere. 

Anmeld Citér

18. oktober 2024

Junia

Man kunne se forskel fra uge 8-10, men nu i uge 13 er det efterhånden svært at skjule uanset hvad jeg tager på. Jeg kan heller ikke passe mine almindelige bukser mere.

Jeg var normal vægtig og 160 høj inden.

På sin vis er jeg glad for min lille mave, men har oplevet en del kommentarer om at det er mærkeligt at man kan se det så tidligt og jeg ser “meeeget stor ud” (om jeg mon spiser for meget). Det er lidt en mærkelig situation at skulle forsvare sin ret til at se gravid ud eller hvordan ens krop ser ud som gravid bare fordi det er tydeligt tidligt

Anmeld Citér

18. oktober 2024

90louise

For mig gik der langt tid. Uge 27- 28 ca. Og jeg blev aldrig særlig stor.

Jeg vejer 52 kg og er samme højde som dig. Baby havde helt normal størrelse.

Anmeld Citér

19. oktober 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Der gik også lang tid ved mig. Omkring 7. måned. Jeg vejede 64 kg, da jeg blev gravid og endte på 67 kg - havde det godt igennem hele graviditeten. Babyen var 3,5 kg :-)

Anmeld Citér

21. oktober 2024

Sk96

Profilbillede for Sk96

Tusind tak for alle jeres svar! Det er vildt (og skønt) at høre, hvor forskelligt det er fra gravid til gravid  

Anmeld Citér

22. oktober 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Første gang omkring uge 22.

Anden gang kunne jeg se det 10+ og ikke længere passe mine bukser

Anmeld Citér

22. oktober 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Junia skriver:

Man kunne se forskel fra uge 8-10, men nu i uge 13 er det efterhånden svært at skjule uanset hvad jeg tager på. Jeg kan heller ikke passe mine almindelige bukser mere.

Jeg var normal vægtig og 160 høj inden.

På sin vis er jeg glad for min lille mave, men har oplevet en del kommentarer om at det er mærkeligt at man kan se det så tidligt og jeg ser “meeeget stor ud” (om jeg mon spiser for meget). Det er lidt en mærkelig situation at skulle forsvare sin ret til at se gravid ud eller hvordan ens krop ser ud som gravid bare fordi det er tydeligt tidligt

Det er jo nok fordi at ebroryet kun er  ca 6 cm langt ish når man er uge 13 og det derfor ikke er babyen der fylder maven ud. Men maven er ofte oppustethed pga hormoner osv., så det er det der får en til st se gravid ud der. 

Det er i øvrigt utroligt hvad man skal lægge ører til når man er gravid, så kan kun anbefale at tage filter på og ikke lade dig gå på af holdninger, ytringer etc. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.