Mens 10 dage forsinket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

281 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg har brug for jeres hjælp og erfaring! I dag er jeg gået 10 dage over forventet menstruation. Siden januar har den været stabil og er kommet med +/- en dags forskel. Der er ingen tegn på den er på vej. Ingen smerter, ingen øget udflåd osv. Jeg har taget en test for tre dage siden og i går, men de er negative. Tænker ikke jeg er gravid, men synes sørme det er længe at gå uden menstruation - hvad er jeres erfaring?

Bonusinfo er at jeg har været sammen med min kæreste uden kondom 28 september og senest 6 oktober. Begge gange er han trukket ud og har derfor ikke haft udløsning oppe i mig. Vi ved selvfølgelig godt, at dette kan være risikabelt, men chancen for graviditet er (en del) større hvis han havde haft udløsning i mig. 

1. Hvad tænker I den forsinkede mens kan skyldes?

2. Har I oplevet lign situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg har brug for jeres hjælp og erfaring! I dag er jeg gået 10 dage over forventet menstruation. Siden januar har den været stabil og er kommet med +/- en dags forskel. Der er ingen tegn på den er på vej. Ingen smerter, ingen øget udflåd osv. Jeg har taget en test for tre dage siden og i går, men de er negative. Tænker ikke jeg er gravid, men synes sørme det er længe at gå uden menstruation - hvad er jeres erfaring?

Bonusinfo er at jeg har været sammen med min kæreste uden kondom 28 september og senest 6 oktober. Begge gange er han trukket ud og har derfor ikke haft udløsning oppe i mig. Vi ved selvfølgelig godt, at dette kan være risikabelt, men chancen for graviditet er (en del) større hvis han havde haft udløsning i mig. 

1. Hvad tænker I den forsinkede mens kan skyldes?

2. Har I oplevet lign situation?

Hvor gammel er du? Kan det være tæt på overgangsalder?

Det er jo ikke helt unormalt at være forsinket eller springe en menstruation over, men der er jo ikke andet at gøre ens at afvente og måske tage en ugentlig gtest.

Anmeld Citér

15. oktober 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvor gammel er du? Kan det være tæt på overgangsalder?

Det er jo ikke helt unormalt at være forsinket eller springe en menstruation over, men der er jo ikke andet at gøre ens at afvente og måske tage en ugentlig gtest.

Jeg er 26 år og har ellers ikke oplevet noget lign. Måske er jeg dum, men er vi ikke enige om, at man (næsten uanset hvad) ville teste meget postivt på nuværende tidspunkt?

Anmeld Citér

15. oktober 2024

Anonym

Det er helt normalt, når du ikke kender din ægløsning så kan du ikke regne med hvornår du skal have mens uanset hvor stabil din cyklus er. Kroppen fungerer ikke som en kalender og det kommer den aldrig til, selvom du ikke har oplevet det før så er det ganske normalt. 

Din ægløsning har formentlig bare rykket sig eller sprunget sig selv over

Anmeld Citér

15. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg er 26 år og har ellers ikke oplevet noget lign. Måske er jeg dum, men er vi ikke enige om, at man (næsten uanset hvad) ville teste meget postivt på nuværende tidspunkt?

En graviditetstest er så vidt jeg ved 99% sikker, men du vil sikkert altid kunne høre historier om kvinder, der ikke kunne teste positivt. 
Men chancen for at din cyklus bare er rykket/sprunget en menstruation over er langt større.

Anmeld Citér

16. oktober 2024

Anonym

Selvom jeg i mange år har haft en regelmæssig menstruation, så sprang den for et par måneder helt over en måned. Den kom simpelthen bare ikke, og der var jeg heller ikke gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.