Hcg blodprøver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg var til tidlig scanning cirka 14 dage efter jeg har kunne teste positiv, fik taget en blodprøve d. 2 okt og fik ikke taget en ny dagene efter så fik først en igen i går også skal jeg ha’ en på mandag. (har lige været igennem en spontan abort i juni, så derfor holder de lidt ekstra øje denne gang) 

Til scanningen var der ingenting at se, kun fostersæk, ingen blommesæk eller baby. Er omkring 5 uger henne(ud fra scanningen), hun sagde alt så fint ud, men forberedte mig på at det kunne gå begge veje. 

Idag ringer de så(gynækologen) og gør mig faktisk mere bekymret, for hun siger mit hcg er lavt og burde være steget mere. 

Er der andre som har oplevet noget lign? Har aldrig fået målt hcg tidligt i graviditeten, så kender ikke til det, men kan læse en masse forskelligt på nettet jeg har absolut ingen tegn på abort, så undre mig over hun ringer på sin fri dag og bekymre mig hvis jeg egentligt bare er kommet for tidligt afsted til scanning 

Vedhæfter lige et billede af mit hcg. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2024

Anonym

Er du sikker på ægløsning? Altså har du testet eller formoder du er du er så langt henne som du tror?

Én blodprøve kan jo ikke stå alene, der skal to til

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Er du sikker på ægløsning? Altså har du testet eller formoder du er du er så langt henne som du tror?

Der ser ud til at være taget d.2. og d. 11.?

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Anonym

Savanna skriver:

Der ser ud til at være taget d.2. og d. 11.?

Ah, ej det havde jeg misset. Så er stigningen jo rigtig fin 

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Anonym trådstarter

Fik en blodprøve d. 2 og d 11 fik jeg en scanning(der sagde hun jeg var 5 uger henne) og fik os taget en blodprøve d. 11 også ringer hun d. 12 og siger det er steget for lidt - det er gået fra 207 til 2740  

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ah, ej det havde jeg misset. Så er stigningen jo rigtig fin 

Det synes jeg jo os, undre mig bare over hun ringer på sin fri dag og siger det er steget for lidt og næsten forbereder mig på at det godt kan betyde at jeg ender med en spontan abort igen

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92
Anonym skriver:

Det synes jeg jo os, undre mig bare over hun ringer på sin fri dag og siger det er steget for lidt og næsten forbereder mig på at det godt kan betyde at jeg ender med en spontan abort igen

Hvordan ved du at det er hendes fridag? Jeg har været hos en gynækolog på en lørdag. Så at det er lørdag er ikke ensbetydende med at hun har fri. Hun har jo ikke lov til at finde dine oplysninger når hun har fri. 

Hvis hcg skal fordobles hver anden dag,så ligger den lidt lav. Jeg krydser fingre for det bedste

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Anonym trådstarter

Kis92 skriver:

Hvordan ved du at det er hendes fridag? Jeg har været hos en gynækolog på en lørdag. Så at det er lørdag er ikke ensbetydende med at hun har fri. Hun har jo ikke lov til at finde dine oplysninger når hun har fri. 

Hvis hcg skal fordobles hver anden dag,så ligger den lidt lav. Jeg krydser fingre for det bedste

Hun sagde selv hun ringet på hendes fri dag. 

Ja, må vente og se og tak

Anmeld Citér

13. oktober 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Hun sagde selv hun ringet på hendes fri dag. 

Ja, må vente og se og tak

Det var da mærkeligt. Hun må da ikke tilgå hendes patienter oplysninger i hendes fritid...

Der er jo nogle som har slowstarter, hvor det bare går lidt langsommere til at starte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.