Køb af hest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. oktober 2024

Anonym trådstarter

Spørgsmålet hører måske ikke så meget til på en babyside, men jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal spørge, og jeg har indtryk af, at der er mange ryttere her på siden.

Vi har besluttet at købe en hest til min datter og jeg (eller måske 2), men jeg kan ikke finde ud af, hvor det vil være godt at kigge efter en. Foregår det også i facebook grupper?

Jeg kender ridehesten.com, men jeg synes ikke der er så mange til salg derinde, når man tager føl, plage og de gamle heste fra (vi vil ikke have en over 15 år). Vi leder heller ikke efter en konkurrencehest, så dem til over 50.000 er vi heller ikke interesserede i, men der må da være et sted, man kan finde en hest til hyggeridning?

I de måneder jeg har kigget, har jeg ikke kunnet finde en hest, der passer til os. Jeg er blevet rådet til at holde mig væk fra DBA, da mange sælgere derinde er useriøse ifølge min datters ridelærer.

Hvor fandt I jeres heste henne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2024

NH

Profilbillede for NH

Der er rigtig mange grupper på Facebook, så det er bare at søge ��

Anmeld Citér

9. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hvad med heste-nettet.dk?

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Spørgsmålet hører måske ikke så meget til på en babyside, men jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal spørge, og jeg har indtryk af, at der er mange ryttere her på siden.

Vi har besluttet at købe en hest til min datter og jeg (eller måske 2), men jeg kan ikke finde ud af, hvor det vil være godt at kigge efter en. Foregår det også i facebook grupper?

Jeg kender ridehesten.com, men jeg synes ikke der er så mange til salg derinde, når man tager føl, plage og de gamle heste fra (vi vil ikke have en over 15 år). Vi leder heller ikke efter en konkurrencehest, så dem til over 50.000 er vi heller ikke interesserede i, men der må da være et sted, man kan finde en hest til hyggeridning?

I de måneder jeg har kigget, har jeg ikke kunnet finde en hest, der passer til os. Jeg er blevet rådet til at holde mig væk fra DBA, da mange sælgere derinde er useriøse ifølge min datters ridelærer.

Hvor fandt I jeres heste henne?

Der er virkelig mange grupper på Facebook, så der kan man godt være heldig

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Hanspige

På Facebook 

Dba 

Og ridehesten 

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

De fleste grupper på Facebook bliver hurtigt lukket ned pga salg af dyr er forbudt. 
Ellers kan det være I skal justere jeres forventninger til pris? Heste har været langt oppe i pris de senere år, og selvom de er på vej ned, er børneponyer med gode sind næsten altid populære = dyre.

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Hvad med heste-nettet.dk?

Heste-nettet er dødt i forhold til salg af heste. Der er lige nu 9 annoncer i alt derinde, så den er også forsøgt

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Anonym trådstarter

De fleste grupper på Facebook bliver hurtigt lukket ned pga salg af dyr er forbudt. 
Ellers kan det være I skal justere jeres forventninger til pris? Heste har været langt oppe i pris de senere år, og selvom de er på vej ned, er børneponyer med gode sind næsten altid populære = dyre.

Hvis ikke vi kan få en hyggehest til max. 50.000, så dropper vi det og låner en hest i stedet.

Vi leder ikke efter en børnepony, men leder nok mere efter en lille hest, da vi begge skal kunne ride på den, men det er måske også der problemet er, for jeg kan finde mange heste under 50.000, men så er det store heste på omkring 160-170, og det bliver lige højt nok til, at min datter selv kan sadle op.

Vi har begge redet i mange år, men gider ikke stævner, så det skal bare være en hest, vi kan ride skovture på og lidt på bane. Det skal ikke være en børnepony på den måde, at det skal ikke være en hest, man bare kan sætte en uerfaren 5 årig op på og så står den der bare. Der må godt være lidt mere go i den.

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Anonym trådstarter

Hanspige skriver:

På Facebook 

Dba 

Og ridehesten 

Nu har jeg lige kigget på DBA og det ser faktisk ud til, at der er flere muligheder der. Jeg havde slet ikke kigget, da ridelæreren frarådede siden, men jeg vil lige høre hende senere i dag, hvad hun har erfaringer med heste fra DBA siden hun er imod siden. Priserne er i hvert fald umiddelbart lavere end på ridehesten.com, som virker til at have flere konkurrence- og avlsheste end hyggeheste.

Anmeld Citér

10. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Heste-nettet er dødt i forhold til salg af heste. Der er lige nu 9 annoncer i alt derinde, så den er også forsøgt

Åh hvor synd. Den var ellers stor engang.. ja så tænker jeg det nok er Facebook grupper primært..

måske kontakte diverse rideskoler, de har nogengange nogle hygge heste til salg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.