Usundt forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2024

Anonym trådstarter

Hej som overskriften siger så synes jeg, at min mand og jeg har et meget usundt forhold. Der har ikke været andet end skænderier og nedture de seneste par år. Skilsmisse har været oppe og vende flere gange, men aldrig blevet til noget. Jeg er så skide træt af ham. Vi har ikke de samme værdier eller syn på familieliv osv. og kan derfor ikke blive enige om noget som helst. Jeg har sagt, at jeg ikke orker det her show mere, og fik hermed at vide at jeg bare kunne skride, men han ville kræve at vores barn er hos ham i 14 dage pr gang. Det er helt absurd, og synes han er så langt ude. Det er vitterlig mig der har været 100% på med vores barn (og er det stadig) og det ved vores omgangskreds også, da han er en arbejdsnarkoman. Jeg er virkelig ked af over det, så har bare valgt at blive sammen med ham, da jeg ikke vil byde vores barn sådan en samværordning eller "krig" mellem forældrene. Jeg foreslog også, at vi kunne flytte tættere på min familie (vi ser ham knap nok i hverdagene), og så kan han komme i weekenderne, og han sagde, at det ville han absolut ikke gå med til, så ville han hellere underskrive skilsmisses papirerne. 

Jeg forstår ham absolut ikke. Han kræver 14 dage, men gør vitterlig intet i hverdagen for at se sit barn. Vi ser ham max 1 time nogle dage slet ikke, da vi er gået i seng inden han er kommet hjem. 

Jeg tror slet ikke, at manden fatter noget. Han tror seriøst at vi kan leve som om intet er hændt, kysse/kramme osv. evt. få nr 2 sammen på et tidspunkt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Kære du

Hvor lyder det hårdt. Det er så flot at du selv kan se, at det ikke er holdbart. Du skal se at komme væk fra ham hurtigst muligt.

Nu bestemmer han jo ikke selv hvor meget han vil have barnet. Det er psykisk terror at han tror at I kan blive sammen, når han truer dig med at du ikke får barnet at se. 

Uden at vide ret meget om hvordan samvær og bopæl fordeles, står du selvfølgelig stærkt som barnets primære omsorgsperson.

Det bedste til dig

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg kan ikke sige andet end skriv op skriv op, jo mere du har jo bedre stå i evt stillet i Familieretshuset, skriv ned hvornår han bruger psykisk vold for han tvinger dig til at blive ved at true med barnet.

Familieretshuset er altid så søde til at give råd så du kan altid ringe ind til dem og hører hvordan du står, ingen skal tvinges til at bo sammen når det ikke fungere.

Min eksmand skyndte sig at finde sig en ny allerede imens vi stadig var sammen og jeg gravid med den tredje så havde han allerede en gratis barnepige til min søn begyndte at komme på samværd hos ham. Hun flyttede ind i vores hus måneden efter jeg var flyttet ud. han arbejder lige så meget så min søn kommer med hende rundt hele tiden 

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Jeg kan ikke sige andet end skriv op skriv op, jo mere du har jo bedre stå i evt stillet i Familieretshuset, skriv ned hvornår han bruger psykisk vold for han tvinger dig til at blive ved at true med barnet.

Familieretshuset er altid så søde til at give råd så du kan altid ringe ind til dem og hører hvordan du står, ingen skal tvinges til at bo sammen når det ikke fungere.

Min eksmand skyndte sig at finde sig en ny allerede imens vi stadig var sammen og jeg gravid med den tredje så havde han allerede en gratis barnepige til min søn begyndte at komme på samværd hos ham. Hun flyttede ind i vores hus måneden efter jeg var flyttet ud. han arbejder lige så meget så min søn kommer med hende rundt hele tiden 

Jeg tror også, at han ville hurtigt komme videre (hvis han da finder en), da han ønsker flere børn osv. 

Han har sagt, uanset hvad jeg gør og hvad familieretshuset siger, så ville han kæmpe imod mig. 

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror også, at han ville hurtigt komme videre (hvis han da finder en), da han ønsker flere børn osv. 

Han har sagt, uanset hvad jeg gør og hvad familieretshuset siger, så ville han kæmpe imod mig. 

Hvis du ikke har det på skrift er det påstand mod påstand.

derudover er der forældelse på den slags. Dvs de tager ikke højde for noget der er sket for et år siden da udgangspunktet i loven er barnet har ret til at se begge forældre, det handler ikke om hvordan han behandler dig, men børnene. 
tilgengæld vil en 14/14 ordning næppe blive godkendt.

Det er fint at “samle sammen”, men husk at have fokus på om det er noget der påvirker børnene eller dig. Hvis det intet har med børnene at gøre er det sagen irrelevant medmindre det kommer til om i kan samarbejde. Hvor du jo trods alt (og det er unfair) skal vise villighed til at fået samarbejde på benene trods tidligere udfordringer, for ellers er det dig der modarbejder processen.

derudover skal du huske det ikke skal ende i en mudderkastning om hvem der er det dårligste menneske. Forhold dig til facts du kan bevise, vær objektiv og hav fokus på børnenes tarv. 

psykisk vold kan politianmeldes, og er den mest legitime dokumentation du kan fremlægge. Ved politianmeldelse og når der er børn i hjemmet har de desuden underretningspligt, og derpå kan kommunen under en paragraf 50 undersøgelse også undersøge om fars opførsel påvirker børnene. 

du kan ikke få bopælen hvis du flytter, medmindre han skriver under på at de må flytte adresse. Du kan indgive en anmodning til familieretshuset ift bopæl og samværs uoverensstemmelser hvor de så vil tage stilling til hvad der er børnenes tarv. Hvis i bor hver for sig vil en dele ordning som fx 7/7 også kræve i bor tæt på hinanden ift institution/skole, og et godt samarbejde. Derudover tager de også hensyn til børnenes alder i sådan en vurdering, samt hvis børnene er store nok og det vurderes hensigtsmæssigt, høres børnene også om hvad de ønsker.

dertil kommer at det er ikke en proces der løses på en uge, det tager lang tid.

uanset hvad. Så må du tage en beslutning om du vil forsøge at fikse jeres forhold eventuelt gå i parterapi, eller om du vil slutte det. Hvis du vil slutte det må du lægge dig en plan for hvordan du står økonomisk, skal du eller han flytte, forsøge at tale realistisk omkring samvær, og eventuelt bede familieretshuset om hjælp til at få lagt en samværsaftale hvis i ikke kan blive enige. Derudover skal du tænke på hvis du flytter, hvem skal børnene bo hos, er i enige om det? Hvor flytter du hen, skal børnene skifte institution, hvordan vil det påvirke deres liv? Der er mange ting at tage højde for, så jeg tænker at det er en god ide at starte med at finde ud af om du er færdig med jeres forhold eller ej, og så tage det derfra. Held og Lykke med det hele

et ekstra tip er hvis du er færdig og vil videre, kan du eventuelt kontakte mødrehjælpen. De har rådgivning til folk i din situation og er dygtige til at guide og hjælpe. 

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym

Prøv at skrive ned hvor meget han egentlig er væk og hvornår han er sammen med barnet. Tag evt. kopi af hans kalender, hvis det understøtter billedet af at han arbejder meget og er meget lidt sammen med barnet. Det er det jeg ville fokusere på. Så har du noget konkret når der skal tages stilling til samvær.

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym

Lige nu lærer du også dit barn at et forhold er giftigt og usundt som du beskriver. Lige nu er i forbilledet for hvad en kærlighedsrelation indebærer og dit barn vil tro at det er normalen at man finder sig i alt og accepterer dårlig adfærd, går over egen grænse mm. 

Og dit barn kan i den grad mærke jeres dårlige energi og det påvirker altså barnet. 

Man skal ikke blive sammen for enhver pris og jeg ved at han bliver op af bakke at have samvær omkring, men det er trods alt bedre end det her. 

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym

Syntes bestemt den udmelding lyder som et skræmmende scenarie for at få dig til at bliver. 

For hvis hb ville have 14 dage. Så kan han jo starte med at hente og bringe 3 dage i ugen nu i forsat er sammen. De kan ofte ikke selv se at deres arbejde jo ikke harmonere med at hente og bringe. Men det lyder flot i hans hoved. Men bestemt ikke realistisk..

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Syntes bestemt den udmelding lyder som et skræmmende scenarie for at få dig til at bliver. 

For hvis hb ville have 14 dage. Så kan han jo starte med at hente og bringe 3 dage i ugen nu i forsat er sammen. De kan ofte ikke selv se at deres arbejde jo ikke harmonere med at hente og bringe. Men det lyder flot i hans hoved. Men bestemt ikke realistisk..

Jeg er slet ikke i tvivl om,  at han ville få alle mulige andre til at passe/aflevere/hente vores barn, og jeg ønsker virkelig ikke at vores barn skal "kastes" rundt. Vores barn har altid haft faste rutiner og rolige omgivelser samt hverdag trods jeg har et arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.