Stop natamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2024

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Jeg er en træt mor. Min datter på 13 mdr bruger hverken sut eller får flaske. Hun er altid blevet ammet i søvn og ved opvågninger i løbet af natten. Men jeg er ved at være ovre amning kan jeg mærke. Jeg kan ikke sove så længe hun har brystet i munden. Og det har hun rigtig meget. Så jeg sover meget lidt. Jeg ved godt at et natamning stop ikke er = færrer opvågninger, men jeg er klar til kampen. Men hvordan?

Jeg har forsøgt mig med at trække amning en time hver aften. Det fungerede ok, men er der nogen der har helt med andre metoder? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Med min datter fik hun en tår vand og så puttede jeg hende, lå med hende, sang for hende hvad end der virkede til hun faldt i søvn. Det tog et par dage så stoppede det..

måske en nusseklud? Min datter brugte Heller ikke sut osv, men fik en kanin nusseklud og i dag (2 år) har hun dermed alle vegne. Vi gjorde det vi tog den med hende hele tiden, hun blev puttet med den hver gang osv. 

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Anonym

Lad far tage nætter hvor du enten sover på sofaen eller et andet værelse og STÅ FAST. det bliver hårdt men det virker, hun har ikke brug for mere mælk om natten mere jo så hun skal lære at blive trøstet på anden vis.

Hos os hjalp det på søvnen det håber jeg også for jer

Anmeld Citér

8. oktober 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg gjorde som dig og sagde nej ved den første amning og langsomt udfasede. Han blev ked af det og det tog lang tid, før det hjalp på søvnen. I dag kommer han ind til os om natten og har stadig brug for at ligge tæt og finde tryghed. Han har én bamse, som han bruger, ellers hverken sut eller nusseklud.

Anmeld Citér

8. oktober 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg satte plastre på. Og hver gang de ville have en tår, viste jeg dem brysterne og sagde, at de var gået i stykker. Og så tog far natten. Det tog 3 dage/nætter.. så var det overstået

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Qwerty1234

Vi introducerede en vandflaske til natten (drikkedunke med sugerør), og det har fungeret super godt. Der er nogle hårde nætter, når man skal igennem overgangen, men det var det værd på den anden side. Vi stoppede natamning omkring 14-15 mdr. fordi jeg skulle starte i arbejde, og det var virkelig den kamp værd for alles søvnkvalitet! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.