Hurtig vejrtrækning 5 år HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2024

Anonym trådstarter

Min dreng kom hjem med feber igår fra børnehaven, og havde lidt dårlig mave.

Idag er det så gået over i hoste, uden feber men han trækker vejret hurtigt, omkring 35 vejrtrækninger i minuttet, sidder i kø på tlf til lægevagten, men over 1 times ventetid Min underbo siger jeg skal ringe 112, så vil lige høre jer? Han har ikke været synderligt påvirket af det, men vejrtrækningen bekymre mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hvis han ikke kan få vejret, lyder forpustet/stakåndet når han taler, hiver/gisper efter vejret ringer du 112.

hurtig vejrtrækning uden påvirkning af han får nok luft ind, almen tilstand ellers er normal dvs du kan tale med ham, han er klar i hovedet, tilstedeværende og opfører sig ellers ikke bekymrende så er det lægevagt.

Anmeld Citér

5. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

De fleste lægevagt telefoner plejer at have en funktion efter lidt tid hvor man kan trykke et tal (Sjælland er det 9) og springe forrest i køen hvis man vurderer det haster, det kan du eventuelt gøre hvis du får muligheden.

Anmeld Citér

5. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er helt normalt med hurtig vejrtrækning ved feber, hvis han ikke er påvirket, er der ingen grund til at ringe til lægevagt og slet ikke 112

Har han indtrækninger ?

Anmeld Citér

5. oktober 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det er helt normalt med hurtig vejrtrækning ved feber, hvis han ikke er påvirket, er der ingen grund til at ringe til lægevagt og slet ikke 112

Har han indtrækninger ?

Men har har ikke feber idag, nej ikke nogle indtrækninger.

Anmeld Citér

5. oktober 2024

Anonym

Anonym skriver:

Men har har ikke feber idag, nej ikke nogle indtrækninger.

Har du evt. en anden telefon? Så ring til 112 hvis du er bekymret, uden at lægge på til lægevagten. Og så forklar det som det er, at du er usikker på om du skulle ringe til 112, og så må de vurdere ud fra din beskrivelse. Du er jo ikke læge, og de er uddannet i at tage stilling til sådan nogle ting.

Anmeld Citér

5. oktober 2024

Anonym

Husk at kig på hans almen tilstand. 

Hurtig respiration kan ikke stå alene. Og en respiration under 40 som 5årig er ikke kritisk. Hurtig ja, men ikke til at belaste 112. 

Er han kontaktbar? Hvis ja: blive køen til lægevagten. Hvis nej: ring 112. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.