Min kæreste og jeg er simpelthen i en frustration
Min kæreste og jeg har en pige på 14 måneder, og vores datter har en fætter på 10 måneder.
Vores datter er der fuld gang i, hun leger, stavre rundt og griner! En rigtig lille krudtugle!
Hendes fætter er der lidt mindre spræl, dog stadig en krudtugle! Han griner kravler og leger på samme måde! Det min kærestes og min fornemmelse at han er lidt “sensitiv” eller hvad man kan sige, (føler vi).
Nogle gange kan han VIRKELIG snakke højt, hvilket vi (min kæreste og jeg) bare syntes er dejligt, og vi spørg gerne ind, “hvad fortæller du? Osv. vores datter kan VIRKELIG også ha’ en høj tone, (ikke skinger) bare en slags “råben” uden at være det, når hun snakker, nogengange, begynder fætter at græde fordi hun snakker højt,
OG det er altså IKKE mere højt end hvad der er HELT normalt for en 14 mdr. gammel pige! Vil jeg lige understrege!
Men når vi besøger farmor, (det gør vi tit) og fætter også er der, så er fætters mor og farmor begyndt at tysse på vores datter?
Sådan nærmest hver gang hun lige hæver stemmen lidt, ingen gør det på vores datter når fætter snakker højt, for det genere ikke vores datter..
Men det går os virkelig meget på! Fordi hun er altså kun 14 måneder? Og hvorfor skal der tysses på hende? Hun snakker bare! Og er igang med at udforske hendes toner i stemmen!
Den anden dag da vi besøgte farmor var fætter også på besøg, vi nåede dårligt at komme ind af døren og vores datter snakkede højlydt, hun var SÅ glad for at se farmor og fætter, men straks tyssede de på hende!
Er vi bare helt urimelige? Eller er det okay, at vi ikke syntes det ok at der skal tysses på vores datter??