Færdig tærtedej gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
2 svar
1 synes godt om
3. oktober 2024

Anonym trådstarter

Kære jer 

Jeg bagte en tærte i sidste uge og kunne i dag konstatere ved en anden pakke at der var alkohol ( etyhlalkohol) i dejen. Er det skadeligt for mit barn? Jeg er i uge 18 i graviditeten. Håber I kan hjælpe med nogle svar. Tærten blev bagt i ovnen i 20 minutter ved 200 grader. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Kære jer 

Jeg bagte en tærte i sidste uge og kunne i dag konstatere ved en anden pakke at der var alkohol ( etyhlalkohol) i dejen. Er det skadeligt for mit barn? Jeg er i uge 18 i graviditeten. Håber I kan hjælpe med nogle svar. Tærten blev bagt i ovnen i 20 minutter ved 200 grader. 

Så vidt jeg husker så når det bliver bagt så fordamper alkoholen så medmindre du føler dig fuld efter at have spist den er der ingen alarm :)

https://xn--kosthndbogen-xcb.dk/content/valg-af-foedevarer-til-sygehuskost-til-gravide

det er hvad sygehusene bliver vejledt i at servere for gravide og der står faktisk under hyppigst- tærtedej og butterdej :)

Anmeld Citér

4. oktober 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Nej det er ikke skadeligt. Ellers ville gravide blive advaret mere imod at spise brød og hjemmebag med gær. Gær danner jo etyhlalkohol når den udsættes for sukker, men mængden er så lille og den når at fordampe i ovnen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.