Påklædning i kørepose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
5 svar
3 synes godt om
3. oktober 2024

dilling

Hej alle, 

Jeg håber I kan hjælpe en forvirret førstegangsmor

Jeg har en datter fra 9. Juni, så hun er altså lige knap 4 måneder gammel. 

Forleden aften skulle vi ud at køre bil, og da det jo er begyndt at blive ret koldt om aftenen, så kom hun i en såkaldt ‘kørepose’ i hendes autostol. Vi har en ‘Snøgga mini’ fra Cybex, som egentlig ikke er særlig tyk. Den havde jeg tænkt mig at bruge her i efteråret, og så har jeg købt en Voksi City til når det bliver rigtig koldt. 

Men - jeg blev lidt forskrækket da jeg tog min datter ud af hendes kørepose fra Cybex forleden aften, for hun var alt, alt for varm. Hendes hår bagpå var vådt af sved

Hun havde ikke andet end en langærmet body, leggings og bomuldssokker på i køreposen, så nu er jeg vældig i tvivl om hvordan jeg undgår det fremadrettet? Hendes Voksi er langt tykkere end Snøgga’en

Lytter meget gerne til jeres erfaringer og råd

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi har aldrig brugt kørepose i bilen. Vi har bare haft babydynen med da vores datter var helt lille og senere havde vi et tæppe liggende og så har vi beholdt jakken på. Bilen varmer jo hurtigt op, når man kører. Tænk på, hvordan du selv ville have det, hvis du skulle sidde i en sovepose i bilen. Dejligt i starten, men så bliver det hurtigt for varmt. 

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Darling

Vi har aldrig brugt en kørepose hverken i bil eller barnevogn, vi har varme børn. Vores har bare fået alm tøj på og en jakke, der er jo varmt i bilen og i barnevognen det samme med en dyne over.

Man ved aldrig hvilket barn man får, så det er rigtig dumt af købe alt muligt før det skal bruges

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Som de andre skriver så bliver der jo hurtigt varmt i bilen, når man er på farten.
Det er mest i overgangen fra hus til bil det er nødvendigt og den første korte tid i bilen, der er brug for noget ekstra.

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Samme svar som de andre. Kørepose i bilen må være meget varmt, medmindre I kører med åbne vinduer. Der er jo ingen ventilation/luft bag ryggen, når hun sidder i en autostol. 
Vi brugte bare en dybe eller tæppe til turene fra hus til bil - eller en lille jakke

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi har haft en Voksi move til de koldeste måneder. Når det har været koldest har de haft alm tøj, en halsedisse og en hue. Fingrene nede i posen. 

I bilen er køreposen blevet lynet op, og hue/halsedisse taget af.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.