MA og ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
9 svar
1 synes godt om
23. september 2024

Issabella1983

Hej.

Jeg fik desværre konstateret en MA for snart en måned siden. Det skete ved uge 12 scanningen og fostret havde ikke udviklet sig siden engang i uge 7.

Jeg ville rigtig gerne hurtig igang igen, da jeg virkelig ikke har noget tid at spilde (er 41), så startede med ægløsningstest efter en uge. De første 3 dage var de negative. Men 4. dagen for testningen (denne gang med et andet mærke) var testen positiv. Min kæreste og jeg har herefter haft en masse sex. Ingen tid at spilde.

Efterfølgende fandt jeg dog ud af, at æl test kunne vise falsk positiv pga rester af hcg. Jeg tog derfor en graviditetstest, som også var negativ. Jeg ved det er naivt at tro, at jeg er gravid. Men kan bare ikke forlige mig med, at de første tests viste negativ. I bund og grund er det jo lige meget, men når man står i denne situation er det som om, at man søger svar i selv det mindste  

Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en mulig forklaring??

-Hende der så frygtelig gerne vil ha’ barn nummer 2

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2024

Darling

Det er formentlig hcg fra aborten som har slået ud, så hurtigt går det slet ikke. Hcg falder ikke på en uge når du alligevel har været så langt henne. 

Er du blevet fulgt med blodprøver? Hvis ikke så ville jeg hive fat i lægen og spørge om du ikke kan få taget en blodprøve for at se om der stadig skulle være hcg.

Da jeg blandt andet mistede i uge 6 og 7 havde jeg hcg i blodet i næsten 2 måneder  

Anmeld Citér

23. september 2024

Issabella1983

Er ikke fulgt med blodprøver, men vil da sådan set rigtig gerne se hvad det ligger på.

Og det er lige netop frygten for hvor lang tid der skal gå, der fylder. Jeg blev bare forvirret over de første negative svar, men det har muligvis været nogle dårlige tests - hvad ved jeg  

Der er sgu nok ikke andet at gøre end at vente (og måske ringe til lægen ��) 

Anmeld Citér

23. september 2024

mbp

Profilbillede for mbp
Issabella1983 skriver:

Er ikke fulgt med blodprøver, men vil da sådan set rigtig gerne se hvad det ligger på.

Og det er lige netop frygten for hvor lang tid der skal gå, der fylder. Jeg blev bare forvirret over de første negative svar, men det har muligvis været nogle dårlige tests - hvad ved jeg  

Der er sgu nok ikke andet at gøre end at vente (og måske ringe til lægen ��) 

Prøv at tage fat i din læge og høre om du ikke kan få lavet blodprøver. Jeg troede faktisk det var kutymen ved MA, at de tjekkede med blodprøver. Sidste år mistede jeg tre graviditeter og jeg er altid blevet fulgt med blødprøver og ind i mellem også scanninger. Ved mit sidste MA (uge 10) blev jeg scannet hver 2. uge fordi der blev ved med at være en lille rest tilbage og så tog de også blodprøver hver 6. dag, hvor de kunne følge med i at hCG’et i det mindste faldt.
Det kan desværre tage lang tid før hCG’et er ude af kroppen. Jeg fik foretaget den medicinske abort 4. nov. ‘23 og først 2. jan. ‘24 var mit hCG faldet til under 3, hvorefter jeg kunne slippe for flere blodprøver. 

Anmeld Citér

29. september 2024

Issabella1983

Åbenbart ikke her i Århus

Jeg fil dog for 5 dage siden endelig negative tests; både æt og gt.

Nu i dag har jeg så taget en positiv æt. 
Fordi jeg havde en liggende, så tog jeg en gæt og den viste nu svag positiv. Jeg købte fluks en tidlig gt og den er tydligere positiv.

Nu er forvirringen total!

Kan jeg virkelig være blevet gravid? For ca. 1 1/2 tid siden havde jeg en klar følelse af ægløsning i den end side. På den anden side burde det vel ikke kunne lade sig gøre, da jeg stadig testede positiv på gt.

ELLER: kan ægløsning bare vise sig på en gt??

Anmeld Citér

29. september 2024

Darling

Det er umuligt at svare på, bed din læge om en blodprøve så får du et svar du kan bruge til noget. Jeg tror det er gammel hcg, der kan godt få lang tid før det ude af kroppen, men man skal aldrig sige aldrig jo

Anmeld Citér

30. september 2024

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Du kan godt få ægløsning selvom du stadig har hcg i blodet og dermed ikke har en hel negativ g test endnu (har jeg prøvet). Men det kan også være noget restvæv der driller dig der gør, du tester positivt nu og ikke en ny graviditet (har jeg også prøvet). Jeg ville teste over et par dage og så kontakte lægen og få det tjekket  

Anmeld Citér

30. september 2024

Mor_til_snart_2

Profilbillede for Mor_til_snart_2

Det er desværre umuligt at svare på, når du ikke ved hvad dit hcg lå på efter aborten. Hvis testen bliver ved med at blive tydeligere, så tyder det på du er blevet gravid igen. Hvis ikke, så er det gammelt hcg.
Hvad siger din mavefornemmelse? Jeg har altid kunne fornemme når jeg er gravid, selvom jeg ikke har haft symptomer endnu. 

Jeg har prøvet begge dele- hcg som falder langsomt  ( 3 måneder) og være gravid igen en måned efter aborten. 

Jeg mistede sidste gang i slutningen af januar i år i uge 7, og testede igen positiv i starten af marts og er nu i uge 34. Jeg er også 41 år, så det kan godt gå hurtigt selv om man har rundet de 40 år.

Held og Lykke med det

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Issabella1983

Tak for alle Jeres svar.

Det gik sådan at jeg fik min menstruation.

Jeg havde en tydelig fornemmelse af ægløsning allerede 2 1/2 uge efter aborten, men slog det lidt hen, fordi min graviditetstest stadig var meget positiv.

Men den var go’ nok. 16 dage efter begyndte jeg at bløde og dagen før havde jeg stadig en svag positiv gt.

Så ja, man kan åbenbart stadig få æl med hcg i kroppen. Oven i købet mere end jeg regnede med.

Desværre ingen graviditet, melder ville nok også være for meget at forlange allerede.

Vi må på den igen! 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Issabella1983

Mor_til_snart_2 skriver:

Det er desværre umuligt at svare på, når du ikke ved hvad dit hcg lå på efter aborten. Hvis testen bliver ved med at blive tydeligere, så tyder det på du er blevet gravid igen. Hvis ikke, så er det gammelt hcg.
Hvad siger din mavefornemmelse? Jeg har altid kunne fornemme når jeg er gravid, selvom jeg ikke har haft symptomer endnu. 

Jeg har prøvet begge dele- hcg som falder langsomt  ( 3 måneder) og være gravid igen en måned efter aborten. 

Jeg mistede sidste gang i slutningen af januar i år i uge 7, og testede igen positiv i starten af marts og er nu i uge 34. Jeg er også 41 år, så det kan godt gå hurtigt selv om man har rundet de 40 år.

Held og Lykke med det

Og mor_til_snart_2: 

Dejligt lige at høre, at det altså kan lade sig gøre.

Håber jeg ender i samme skønne situation som dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.