Hvordan får jeg det sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
7 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2024

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er gravid, 13+5. Jeg har ikke fortalt mine børn det endnu, da jeg ikke ved hvordan jeg skal få det sagt. Jeg har to store på 14 og 17, og jeg er så bange for deres reaktion Far presser på og maven er heller ikke nem at skjule efterhånden, jeg kan bare ikke få det ud

Please, giv mig nogen gode råd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2024

Anonym

"Far og jeg har været har været til lægen i dag og været inde og få scannet min mave. Det er fordi jeg er gravid og vi skal have en baby til april" 

"Vi er selv blæst bagover, at vi skal have sådan en lille størrelse igen, men vi glæder os. Og vi glæder os til at, vi sammen skal vise baby hvilken skøn familie vi er". 

Noget i den dur. Lad være med at blæse det op til en stor ting. Hver forberedt på, at de måske ingenting siger eller vender øjne. Eller giver dig et kæmpe kram Husk at du lige nu er 3 måneder længere henne i tanker og følelser. Måske de også skal bruge 3 måneder for at nå det sted du er nu. 

Stort tillykke At give søskende er stort

Anmeld Citér

23. september 2024

Anonym

Sig det som det er, de er så store. Uanset hvad så kan det jo ikke gøres om og det er sådan det er

Anmeld Citér

23. september 2024

Anonym

Jeg fik mindre søskende både da jeg var 14 og 17. Det blev jeg bare glad for  

Jeg blev rigtig glad da de fortalte det. Det kan være dine børn også bliver glade, eller måske betyder det ikke så meget for dem.  Det var rart at mine forældre sagde at det ikke ville blive mit ansvar med barnet og at de ikke forventede at jeg skulle passe børn osv. bare fordi jeg var så gammel. Min lillebror som er 3 år yngre end mig blev også glad. 

Anmeld Citér

23. september 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn var 11 da første søster kom og 12 da nr 2 lillesøster kom, og han blev så glad

dem jeg kender med store børn der har fået efternølere har alle også kun oplevet positive reaktioner fra de ældre søskende.

Anmeld Citér

24. september 2024

Anonym

De er teenagere, så jeg ville ikke tage deres reaktion personligt. Nyd jeres efternøler

Anmeld Citér

27. september 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hvis det er så svært for dig at sige ordene, hvad så med at lade far sige det? Altså hvor du sidder ved siden af, men lader ham breake nyheden. Det kunne fx være mens I spiser aftensmad sammen. 

For ja det skal da siges snart og inden de finder ud af det selv på anden vis. Og giv dem tid til at vænne sig til tanken, hvis du er bange for, at de ikke bliver glade med det samme. 

Anmeld Citér

28. september 2024

Anonym trådstarter

Tak for jeres råd  

Jeg har fået det sagt og alle er mega glade og spændte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.