Mor/far pause

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2024

Anonym trådstarter

Med små børn kan det godt være super svært at finde plads til bare en smule mig tid, det kender de fleste vist

Da jeg fik mit første barn var der en fra mødregruppen som havde en fast aftale med sin mand om at i weekenden gik den ene altid en lang tur med barnevognen, mens den anden havde fred til at gøre huset rent. Mega smart

Dette er ikke rigtigt muligt i vores tilfælde da vores yngste på 6 måneder ikke bruger barnevogn. Men er der andre der har indført lign faste tiltag for at man kan få en lille pause indimellem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Pause fra hvad ?

Hinanden eller baby?

Uanset kan man vel gå en tur, med en lydbog, handle alene , gå i bad uden at skulle lytte 

Jeg har fire børn, så jeg er aldrig alene, men det er mine drømme

Anmeld Citér

23. september 2024

Anonym

Man siger; “hey farmand, jeg har brug for lidt mig-tid. Smutter I ikke lige hjem til farmor eller på legeplads?” eller hvor det nu ku være oplagt at tage hen. Men ikke noget skemalagt.

Alternativt elsker jeg at bruge meget lang tid på At handle alene nogle gange.

Det kommer jo an på hvad man slapper af med. For mig er opladningstid ikke at få fred til at gøre rent. Men sådan er vi jo så forskellige 

Anmeld Citér

23. september 2024

Anonym

Min mand går til en sport hver onsdag. Og det prioriteres benhårdt - han skal afsted (18-22.30). Det har han brug for og det imødekommer jeg. 

Jeg har ikke samme behov. Eller det vil sige jeg har hverdagsfri engang i mellem, hvor jeg nyder nogle timer hjemme eller ude. 

Men du kunne gøre det samme? Altså starte til en sport eller sige "hver mandag og torsdag efter putning, så er jeg ude af huset i 2t". Eller hvis du har brug for at være hjemme, så siger du "kunne du ikke tage børnene med hjem til dine forældre på søndag"

Fortæl hvad du vil ha  

Anmeld Citér

23. september 2024

Anonym

Rengøring er altså ikke mig-tid Ikke i min optik i hvert fald. Jeg træner. 2 timer en gang om ugen. I perioder og så 2 ekstra dage med en time. Min mand gør det samme. Sådan har det været siden vores nr 2 var 3 mdr og det har jeg bare holdt fast i. Holdt lige et par mdrs pause efter fødsel nr 3. Men jo flere børn jo nemmere er det bare at smutte fra det hele - fordi vi begge kender behovet og vigtigheden af at gøre noget kun for os selv. Første barn var 6 mdr før vi ikke var sammen. Og det skete først igen omkring fødslen af nr 2. 3. Barn smuttede jeg et par timer fra efter 10 dage men sådan gav det bare mening. Havde været fanget i min krop så længe pga komplikationer at jeg havde brug for at komme væk og være alene.

Nå ja og så ser jeg mine venenr. Og det er ikke mere kompliceret end at jeg siger til min mand "hey birthe og jeg vil i biografen og se den her film. Skal du noget den her dag? Nej fedt så tager vi af sted" men det tog da mange år at lære særligt da vi kun havde et barn

Og ps. Vi har aldrig gået tur med en barnevogn. Bæreseler fungerer også ret godt O

Anmeld Citér

24. september 2024

Anonym

Lad far underholde den lille og gå en lang tur

Anmeld Citér

24. september 2024

Anonym

Hvorfor bruger jeres barn ikke barnevogn? Hvad med en bæresele?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.