Forskellen på angst og være bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2024

Anonym trådstarter

Jeg er 42 år, godt job og 2 skønne børn, det eneste jeg mangler er kærligheden.

Men det min tråd drejer som om, er at jeg pt, bruger en del tid på at være bange, som ligger så langt væk fra den jeg normalt er.

Er det dét samme som at have angst?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er 42 år, godt job og 2 skønne børn, det eneste jeg mangler er kærligheden.

Men det min tråd drejer som om, er at jeg pt, bruger en del tid på at være bange, som ligger så langt væk fra den jeg normalt er.

Er det dét samme som at have angst?

Er det du er bange for reelt? Er der noget som har startet angsten og har det stået på over længere tid? Når du skriver at du bruger meget tid på at være bange, kunne det godt lyde som angst.

Jeg selv har været i behandling for angst over flere omgange og for mit vedkommende får jeg perioder hvor jeg bekymrer og er bange for ting, som er helt unødvendigt at bekymre sig over. Fx at læse nyhederne kan starte en masse bekymringer, hvis der står for meget om krig, mord og sygdomme. 

Anmeld Citér

20. september 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Der er jo enormt mange former for angst, både for forskellige ting men også forskellige grader, nogen kommer i panikangst anfald andre en mere kontinuerlig tyngende angst. 

Man kan sige at angst er oftest en urationel frygt eller en frygt hvor hjernen overreagerer. Det er når din hjerne går i alarmberedskab over “udløseren af angsten”.

at du går og føler dig bange eller ængstelig en kort periode kan ske for mange, men er det en vedvarende frygt, der tynger dig, påvirker din hverdag og som ikke bunder i en grund, bør du starte med at tale med din læge. 
angst i hverdagen kan udvikle sig, da man så naturligt vil søge at undgå det der gør en bange og det kan begrænse ens liv enormt meget. 

Det kan også være symptom på stress, eller depression.

Så tal med din læge

Anmeld Citér

20. september 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Bange: kortvarigt og giver mening. Du bliver bange fordi nogle giver dig et chok, du er bange for at miste dit syge familiemedlem og den slags.

angst: påvirker dig til dagligt og går udover din livskvalitet. Angst giver ikke altid mening, men kan godt give mening. 

Du kan få hjælp af en psykolog til at få redskaber til at håndtere din angst ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.