Doubletest blodprøver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. september 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer, 

Jeg gjorde det man ikke skulle.. jeg tjekkede mine blodprøve svar. Og nu arbejder min hjerne på højtryk.

beta Hcg på 18,8

papp på 0,058 

Er simpelthen så nervøs for om det er noget møg. Nogen der har erfaringer? 

Jeg er 24, normalvægtig, ikke ryger og lige nu 8+3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2024

Anonym

Vi har ingen chance for at give dig et svar, da vi ikke kan aflæse noget som helst ud fra de tal. Til nakkefoldsscanning bliver tallene lagt ind i et program, sammen med alderen for dit æg og tykkelsen på nakkefolden og så udregner programmet hvor høj/ lav risiko der er for misdannelse.

Anmeld Citér

11. september 2024

Anonym

Du kan IKKE bruge andres svar til noget for du kan IKKE sammenligne med andre. 

Du kan heller ikke bruge dine egne til noget for det hele afhænger af flere faktorer, alder på foster da prøverne blev taget, din alder, mål på nakkefold osv osv. Du bliver nødt til at slå koldt vand i blodet for ingen kan give dig det svar du søger

Anmeld Citér

11. september 2024

Junia

Er det dig selv der har ønsket at få lavet testen, eller noget man automatisk gør? (Spørger fordi jeg selv er førstegangsfødende)

Anmeld Citér

11. september 2024

Anonym

Junia skriver:

Er det dig selv der har ønsket at få lavet testen, eller noget man automatisk gør? (Spørger fordi jeg selv er førstegangsfødende)

Alle får det lavet, det er for at se om Baby har downs blandt andet men det kan man som sagt ikke selv se udfra tallene 

Anmeld Citér

11. september 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Alle får det lavet, det er for at se om Baby har downs blandt andet men det kan man som sagt ikke selv se udfra tallene 

Rettelse: Alle får tilbudt testen, det er ikke noget man skal.

TS: Du har allerede fået svar. Der er ingen der kan fortælle dig noget om de tal. Slå koldt vand i blodet og tænk på at lang, langt de fleste får fine tal. 

Jeg har selv været der. Jeg tjekkede også tallene ved anden graviditet. Jeg fandt en omregner der kunne sætte tallet ifht. hvilken uge prøven blev taget. Og den kom og sagde, at mine tal gav en højere risiko.

Jeg var helt ødelagt. Jeg kunne slet ikke fungere i ugerne op til scanningen. Scanningsdamen var sød og forstående for min nervøsitet. Hun scannede og spurgte om vi ville have billeder med hjem, inden hun havde puttet tallene ind i computeren. Jeg tænkte bare, at vi da ikke skulle have billederne med hjem når vi lige om lidt fik at vide at der var noget galt med baby...

Men risikovurderingen gav et flot tal, og alt var som det skulle være. 

Alt den bekymring for ingen verdens nytte! Så prøv virkelig at glemme de tal! 

Anmeld Citér

13. september 2024

Hejdu

Jeg gjorde det samme som dig og googlede som en sindsyg - jeg var virkelig hele internettet rundt.

Jeg var sikker på, at Papp A var for lavt, men til nakkefoldsskanning blev MOM værdien udregnet til 1,058. Som jeg har forstået det, skal MOM værdierne være så tæt på 1 som muligt, så jeg kunne næsten ikke have fået et bedre resultat.

Konklusion: Lad være med at gøre som mig. Selvom du tror, du har regnet den ud, så kan du sagtens tage fejl.

Vi var til tidlig skanning ugen inden nakkefoldsskanningen, hvor hun målte nakkefolden og så næsebenet, så vi vidste allerede inden skanningen, at de to ting i hvert fald så fine ud. Det kan selvfølgelig være en mulighed, hvis man er meget nervøs. Jeg ved så ikke, hvordan det foregår, hvis en tidlig skanning viser noget knap så godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.