Forvirret over kønsscanning uge 14+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
5 svar
16 synes godt om
8. september 2024

S1991

Hej med jer

Jeg er førstegangs gravid og har netop været til kønsscaning ved 14+1. Vi fortrudte dog hurtigt med min mand den scanning, fordi vi slet ikke blev overbeviste. Både billeder og scanninger også nakkefold billeder var meget utydelige og nærmes visket ud? Til nakkefold fik de dog set det vigtigste, men jordemoderen sagde, at vi var meget uheldige med billeder.  Scanningsjordemorderen fik mig til at hoppe og det samme til nakkefold, men det var ikke rigtig som, at babyen kunne ses mellem benene. Hun nævnte på forespørgsel, at hun kunne se en pige, indtil jeg spurgte indtil de her billeder på scanningsvideoen. Hun sagde, at min tvivl havde smittet hendes og hun tilbød en ny scanning? Har I oplevet noget lignende. Jeg vil nok ikke købe sådan en scanning og vente til uge 20 MD næste gang. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Ja altså, umiddelbart er det helt normalt. Det kan være svært at scanne efter kønnet. Baby kan ligge på måder, så man ikke helt med 100% sikkerhed kan fortælle kønnet. Og dermed bliver man tilbudt en ny scanning. 

Ved vores nr 1, måtte vi afsted til kønsscanning 3 gange før hun med sikkerhed kunne fortælle kønnet. Hun havde en anelse hele tiden, men det kan man selvfølgelig ikke give et svar på  

Så ja, helt normalt. Og fint at scanningspersonalet står ved sin usikkerhed og tilbyder jer at komme igen ❤️ 

Tillykke med graviditeten og baby ⭐️

Anmeld Citér

8. september 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja det er sådan rimelig normalt, vil jeg sige 

Jeg tror i hvert fald jeg har været oppe og hoppe næsten alle gangene, med min datter fik jeg også tilbudt en skanning igen fordi hun kun var 99% på kønnet , tænker det er god service at tilbyde en skanning mere, forstår ikke din utilfredshed? Scannings damen kan jo ikke gøre for at baby ikke vil samarbejde

Anmeld Citér

8. september 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Du kan TIDLIGST se kønnet fra uge 14, men det er ikke en garanti. Jeg synes, at det lyder som god service fra jordemoderens side. 
I kan bare glæde jer over at kigge ind til baby flere gange

Anmeld Citér

9. september 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Jeg kan godt se at billeder ikke er for heldige, men det er jo ikke sonografens skyld. Og det du ellers beskriver lyder meget almindeligt når man er til scanning. 

To gange har jeg også prøvet at få foræret gratis scanninger, fordi lillepigen bare ikke ville samarbejde, også selvom jeg blev bedt om at forsøge med at hoppe, danse, ryste rumpen og drikke juice. Jeg har været glad for den service vi har fået og glad for hvor meget arbejde og tid sonografen har lagt i at give os et godt resultat.

Anmeld Citér

9. september 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Det lyder fuldstændig normalt, særligt da du kun lige er 14+1.

Ofte ligger baby på en måde, der gør det svært at være 100 % sikker på kønnet og derfor bliver du bedt om at hoppe mv., for at se om baby ændrer lejring.

Det er bestemt ikke scanningsjordemoderens skyld. Hun gør sit bedste og tilbyder en ny scanning, på baggrund af sin usikkerhed. Tag det som noget positivt, da hun vil sikre sig, at i får korrekt svar. Samtidig får i et ekstra kig ind til baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.