Chance for graviditet? Ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. september 2024

baby2025

Profilbillede for baby2025

Der er et lidt angående ægløsning, som jeg ikke forstår eller synes jeg kan Google mig til, så håber I herinde kan hjælpe

Vi havde sex en søndag. Tirsdag eftermiddag (2 dage efter) havde jeg en bragende positiv ægløsningstest. Morgenen efter, altså onsdag, er ægløsningstesten helt negativ. Hvad betyder det så? For jeg synes at have læst at fra man tester helt positiv på ægløsningstesten og til selve ægløsningen faktisk finder sted går det ml. 24-48 timer. Men testen var jo helt negativ morgenen efter? Kan man have reel ægløsning, men en negativ test på selve tidspunktet, fordi testen kun er positiv 24-48 timer inden? Eller hvordan skal man greje det?

Vi havde kun sex den ene søndag inden ægløsning - og måske ægløsningen så reelt først er faldet 4 dage efter… er der så overhovedet gode chancer for graviditet?

Sikke en masse at hitte ud af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2024

Darling

Din ægløsning falder op til 48 timer efter positiv test, du kan ikke vide hvornår den falder og at testen er negativ betyder ikke noget.

Det eneste den test fortæller dig et af hormonet er stigende og intet andet. Du er aldrig garanteret ægløsning selvom den er positiv

Anmeld Citér

3. september 2024

Junia

Det du tester for på ægløsningstesten er et hormon, når det hormon er højt nok udsender det et signal til kroppen om at have ægløsning. Ægget bliver typisk løst 24-48 timer efter en positiv ægløsningstest.

Det er helt normalt, at testen er helt negativ dagen efter, da der jo ikke skal sendes flere signaler om ægløsning. For nogle kan den godt være positiv noget tid, men det er fra første gang den er positiv du skal beregne fra.

De kloge siger sex på positiv test og 1-2 dage efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.