Det giver ingen mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2024

Anonym trådstarter

D. 28/7 fik jeg første positive graviditetstest.

har haft samleje d. 23/7 og d 16/7 (har lidt uregelmæssig cyklus dog så æl er ikke 100%) men sidste mens dag er 7/7.

nå men var så til scanning for 21 dage siden, og igen sidste uge. Begge gange kunne der ses en opklaring og gynækolog sagde “noget der godt kunne ligne en fostersæk) opklaringen var vokset fra første scanning til anden, men kun tilsvarende at jeg ca er 5 uger henne. Men af hvad jeg kan regne ud ville jeg så skulle have testet positiv enten lige efter befrugtning 2+ noget, eller også er den positiv før befrugtning hvilket jo er umuligt. Begge dele giver ingen mening.

jeg har fået bp og de steg som de skulle, men scanningen viste bare noget helt andet, ligesom hcg var højere ift hvor langt henne scanningen siger jeg er.

personligt mistænker jeg et vindæg.

ud fra mine egne beregninger burde jeg være 7+5 nu, i følge gyn vil jeg være omkring 5+5 nu. Og det giver jo ingen mening. 

er spændt på næste uges scanning.. 

men vil gerne høre jeres erfaring med vindæg. Hvad sker der hvis det er det? Oplevede i også test, beregning, scanning osv ikke passede sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2024

Anonym

Det kunne godt lyde som et vindæg.
Men
mine erfaringer er at man ikke rigtig kan regne så meget med hCG. At den fordobler som den skal, er jo godt, men det er ingen garanti for at det går som det skal.

Da jeg havde en graviditet uden for livmodere, steg mit hCG normalt indtil uge 8, så vi troede alt var godt på trods af ulidelige smerter. 

Da jeg året efter havde et vindæg, startede mit hCG ret lavt ud - den var 39 hvor den minimum burde være 100. Ved næste BP var den fordoblet, men så derefter både tre- og firdoblede den de efterfølgende to uger. Da jeg var 6+2 begyndte jeg at få en let pletblødning og ugen efter viste en scanning en tom fostersæk, så jeg blev sat igang med en medicinsk abort.

Anmeld Citér

1. september 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kunne godt lyde som et vindæg.
Men
mine erfaringer er at man ikke rigtig kan regne så meget med hCG. At den fordobler som den skal, er jo godt, men det er ingen garanti for at det går som det skal.

Da jeg havde en graviditet uden for livmodere, steg mit hCG normalt indtil uge 8, så vi troede alt var godt på trods af ulidelige smerter. 

Da jeg året efter havde et vindæg, startede mit hCG ret lavt ud - den var 39 hvor den minimum burde være 100. Ved næste BP var den fordoblet, men så derefter både tre- og firdoblede den de efterfølgende to uger. Da jeg var 6+2 begyndte jeg at få en let pletblødning og ugen efter viste en scanning en tom fostersæk, så jeg blev sat igang med en medicinsk abort.

Det synes jeg nemlig også, fordi enten har jeg testet positiv lige efter befrugtning eller også har jeg testet positiv før befrugtning hvilket jo ikke kan lade sig gøre

har som sagt været til to tidlige scanninger nu, men intet foster kun noget hun tror måske kunne være det og noget der kunne ligne en blommesæk. Og der er alligevel 14 dage mellem de to scanninger… så det giver ingen mening for mig.

er lidt indstillet på at det er et vindæg, og så er det hvad det er, har gudskelov ikke svært ved at blive gravid så prøver at finde en trøst i det bare ikke skulle være lige nu åbenbart. Men uvisheden er svær, for jeg glæder mig ikke rigtig.. forventer jo det værste, og et eller andet sted får jeg den der “så få det væk” og alligevel bekymrer det mig fordi jeg også gerne vil baby. Det har gjort mig enormt meget i tvivl om jeg vil beholde, men tænker det kommer af uvisheden og jeg nok lidt har fået taget afstand til det underbevidst for at passe på mig selv for kan jo godt se noget ikke stemmer…

Anmeld Citér

1. september 2024

Anonym

I princippet har du ikke nogen beregning at gå udfra for det er æl der bestemmer hvor langt du er, og når du ikke kender den så aner du jo faktisk ikke hvornår den er faldet og hvor langt du er. 

Jeg har haft to vindæg og begge gange er mine blodprøver ikke steget som de skulle, mit hcg har været højt tidligt og kun steget med 3-400 og begge mine blodprøver var over 1000 i starten

Anmeld Citér

1. september 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I princippet har du ikke nogen beregning at gå udfra for det er æl der bestemmer hvor langt du er, og når du ikke kender den så aner du jo faktisk ikke hvornår den er faldet og hvor langt du er. 

Jeg har haft to vindæg og begge gange er mine blodprøver ikke steget som de skulle, mit hcg har været højt tidligt og kun steget med 3-400 og begge mine blodprøver var over 1000 i starten

Har kun fået taget 2 blodprøver efter første scanning hvor det var meget højt og sidste var på over 6000. De har ikke fulgt op med yderligere blodprøver men scanner i stedet.. 

jeg blev ret chokeret da jeg så blodprøverne da det var meget højere end de der tabeller på sundhed.dk… 

så ja der er fleemgrundemtilmjeg mistænker vindæg.

jeg kender ikke æl, men jeg ved hvornår min mand og jeg har været sammen og det er 2 gange med 1muges mellemrum, så kan jo så regne mig frem til tidligste befrugtning og seneste udefra sædcellernes overlevelse. Samme udgangspunkt tager gyn.

kan jo ikke være blevet gravid før det eftersom vi ikke har været sammen der, og efter seneste dag for overlevelse af sædceller har vi heller ikke været sammen hvilket heller ikke ville give mening for så skulle jeg have testet positiv før jeg blev gravid og det virker jo helt gak. Så på trods af jeg ikke kender æl har vi jo så kunne indsnævre det ret drastisk eftersom det jo også skal give mening..

Anmeld Citér

1. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Har kun fået taget 2 blodprøver efter første scanning hvor det var meget højt og sidste var på over 6000. De har ikke fulgt op med yderligere blodprøver men scanner i stedet.. 

jeg blev ret chokeret da jeg så blodprøverne da det var meget højere end de der tabeller på sundhed.dk… 

så ja der er fleemgrundemtilmjeg mistænker vindæg.

jeg kender ikke æl, men jeg ved hvornår min mand og jeg har været sammen og det er 2 gange med 1muges mellemrum, så kan jo så regne mig frem til tidligste befrugtning og seneste udefra sædcellernes overlevelse. Samme udgangspunkt tager gyn.

kan jo ikke være blevet gravid før det eftersom vi ikke har været sammen der, og efter seneste dag for overlevelse af sædceller har vi heller ikke været sammen hvilket heller ikke ville give mening for så skulle jeg have testet positiv før jeg blev gravid og det virker jo helt gak. Så på trods af jeg ikke kender æl har vi jo så kunne indsnævre det ret drastisk eftersom det jo også skal give mening..

Har i ikke haft sex siden den dag? For hvis ikke så vil jeg også mene det er noget galt

Anmeld Citér

1. september 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har i ikke haft sex siden den dag? For hvis ikke så vil jeg også mene det er noget galt

Det har vi ikke nej. Han arbejder udlands så det er ikke en mulighed

Anmeld Citér

5. september 2024

Anonym trådstarter

Lige en opdatering.

Det var et vindæg. var til scanning i dag, og der var intet at se.

der var en større lysning men hverken blommesæk eller foster at se.

skal have taget blodprøve i morgen tidlig, og så skal jeg igang med en “medicinsk abort” og have opfølgende blodprøve samt scanning.

så det blev ikke en baby denne gang.

Anmeld Citér

5. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Lige en opdatering.

Det var et vindæg. var til scanning i dag, og der var intet at se.

der var en større lysning men hverken blommesæk eller foster at se.

skal have taget blodprøve i morgen tidlig, og så skal jeg igang med en “medicinsk abort” og have opfølgende blodprøve samt scanning.

så det blev ikke en baby denne gang.

Øv det er jeg ked af at høre, de gange jeg har været igennem det opdagede min krop først 14 dage efter at der ikke var noget at komme efter 

Anmeld Citér

6. september 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øv det er jeg ked af at høre, de gange jeg har været igennem det opdagede min krop først 14 dage efter at der ikke var noget at komme efter 

Ja min krop har slet ikke registreret det hinden vokser og hcg stiger som det skal.. men ja. Sådan er det.

er glad for at få en afklaring og så må vi prøve igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.