Gravid efter spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg fik fjernet min spiral torsdag, kan sæd fra vi var sammen onsdag godt overleve og evt ende i en graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2024

Anonym

Hvis du har haft ægløsning kan det blive en en, ellers nej.

Anmeld Citér

24. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg havde muligvis et par dafe op til og et par bagefter

Anmeld Citér

25. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde muligvis et par dafe op til og et par bagefter

Du kan ikke have ægløsning et par dage op til og et par dage efter hvis det er det du mener umiddelbart tror jeg ikke allerede du er blevet gravid

Anmeld Citér

25. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan ikke have ægløsning et par dage op til og et par dage efter hvis det er det du mener umiddelbart tror jeg ikke allerede du er blevet gravid

Hvordan kan man ik det?

ægløsningsperioden er jo ik kun 1 dag

Anmeld Citér

25. august 2024

Anonym

Man har ikke en ægløsningsperiode fordi ægløsningen sker jo på specifikt tidspunkt og ikke over en periode. Du har et vindue for hvornår samleje kan ende med en graviditet og der er det rigtig at den kan være op til 5 dage fordi sæd kan overleve så længe, men det kan ægget ikke. Så hvis det ikke er blevet befrugtet relativ kort tid (maks et døgn) efter det er blevet løsnet, så går det til. 
Så hvis i havde sex dagen før du fik den fjernet og du så havde ægløsning indenfor den tid hvor sædcellerne kan overleve, tænker jeg godt der kan være en mulighed for at opnå graviditet. 

Anmeld Citér

25. august 2024

Anonym

Min ene søn er undfanget dagen før jeg fik taget spiralen ud. Så, jo det kan godt ske.

Jeg har lige lyttet til podcasten Kh Mor, hvor Christne Nordam også fortalte at det skete for hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.