Hyperemesis og flere børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.316 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2024

Anonym trådstarter

Hej sagen er min mand har et brændende ønske om at få flere børn helst indenfor 1-2 år. Jeg er dog slet ikke der endnu. Min graviditet var så forfærdelig, at jeg har traume den dag i dag. Jeg var sygemeldt hele graviditeten og kastede op i 9 måneder. Derudover var jeg meget alene i barslen pga. mandens arbejde, og jeg led af søvnmangel indtil vores barn startede i vuggestue. Jeg har også altid stået op med vores barn og gøre det stadig den dag i dag også ved sygdom. Jeg er så mættet af omsorg, og får hjertebanken ved tanken om en baby. På vegne af vores barn er jeg ked af at h*n er enebarn, så jeg vil jo gerne have et barn mere. Men sh!t jeg orker ikke det ræs igen. 

Synes i ikke at det er fair, at jeg holder fast i manden skal mere på banen når nu det er ham der mest brænder for flere børn?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Hej sagen er min mand har et brændende ønske om at få flere børn helst indenfor 1-2 år. Jeg er dog slet ikke der endnu. Min graviditet var så forfærdelig, at jeg har traume den dag i dag. Jeg var sygemeldt hele graviditeten og kastede op i 9 måneder. Derudover var jeg meget alene i barslen pga. mandens arbejde, og jeg led af søvnmangel indtil vores barn startede i vuggestue. Jeg har også altid stået op med vores barn og gøre det stadig den dag i dag også ved sygdom. Jeg er så mættet af omsorg, og får hjertebanken ved tanken om en baby. På vegne af vores barn er jeg ked af at h*n er enebarn, så jeg vil jo gerne have et barn mere. Men sh!t jeg orker ikke det ræs igen. 

Synes i ikke at det er fair, at jeg holder fast i manden skal mere på banen når nu det er ham der mest brænder for flere børn?  

Selvfølgelig kræver flere børn også man er mere på.

men du skal nok klare det min mand er ikke hjemme mere end et par dage om måneden som det er pt og de næste år. Og jeg står med en på 13 år. 2 år og en på 8 måneder og venter nr 4. Man kan meget

Når det er sagt, er det ikke en sikkerhed du får det sådan igen. Jeg havde hyperemesis med min to årige, det var så jeg måtte have drop og rendte og kastede blod op til sidst. Det var FORFÆRDELIGT. Med min mindste havde jeg intet før slut i graviditeten hvor jeg fik halsbrand, og nu er jeg tidligt i denne graviditet, men har haft 1 morgen med kvalme og det er det, alle graviditeter er forskellige

Anmeld Citér

22. august 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er da helt fair du har det sådan med det du har været igennem og det du står for.

Jeg synes kun det er rimeligt at han visee han kan være meget mere på banen inden I evt. prøver at få et barn mere. Det er da let at ønske sig et barn mere når man ikke skal have det skidt i 9 måneder + efterfølgende stå for det meste med barnet.

Han må ind i kampen (og det lyder til at det er uanset om I skal have flere børn eller ej). Og hvis du ikke ønsker flere børn er det også helt i orden

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym

Selvfølgelig er det okay, og jeg havde ikke fået flere børn med min kæreste før han kunne bevise med nuværende barn at han ville være mere nærværende.

Anmeld Citér

22. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kan ikke lade være med at smile lidt. Selvfølgelig er han klar på flere børn, han har jo ikke rigtig prøvet at have nogen, eftersom han har ladet dig om at tage størstedelen af slæbet. Men det er vel en naturlov, at du skal det. Så nu er hans opgave jo at vise og overbevise om at han mander sig op til sin halvdel af forældreopgaven. Han kan jo starte allerede i nat og i morgen tidlig  

Anmeld Citér

22. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig er det helt i orden, at du kræver, han deltager mere allerede nu - og ikke kun med henblik på evt. at få et barn mere, men i den grad også for at være der for dig og det barn, I allerede har. 
Hvad vil han stille op, hvis han får presset sit ønske igennem, og du ikke oplever nogen glæde ved det, men føler dig fanget i en situation, som du reelt ikke ønskede? Det vil ingen være tjent med - mindst af alt børnene. 
Stå fast. 

Anmeld Citér

22. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
*.* skriver:

Selvfølgelig kræver flere børn også man er mere på.

men du skal nok klare det min mand er ikke hjemme mere end et par dage om måneden som det er pt og de næste år. Og jeg står med en på 13 år. 2 år og en på 8 måneder og venter nr 4. Man kan meget

Når det er sagt, er det ikke en sikkerhed du får det sådan igen. Jeg havde hyperemesis med min to årige, det var så jeg måtte have drop og rendte og kastede blod op til sidst. Det var FORFÆRDELIGT. Med min mindste havde jeg intet før slut i graviditeten hvor jeg fik halsbrand, og nu er jeg tidligt i denne graviditet, men har haft 1 morgen med kvalme og det er det, alle graviditeter er forskellige

Det handler jo ikke om, hvorvidt man nok skal “klare den”. TS har ikke lyst til at få et barn mere foreløbig, og hun ønsker ikke at stå så godt som alene med opgaven. 

Anmeld Citér

23. august 2024

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg har selv tre børn. De første to var planlagte. Med den første kastede jeg op 8-10 gange om dagen i alle 9 måneder. Anden gang fik jeg svær hyperemesis med indlæggelser, væske i drop, mv. Det var virkelig, virkelig hårdt. Jeg blev så bange for at blive så syg igen da jeg pludselig stod med en uventet positiv graviditetstest ved nr. 3. Det skete heldigvis ikke! Jeg døjede med lidt ''klassisk'' morgenkvalme fra ca. uge 8-12. Intet andet. Det var en helt anden oplevelse. Så det kan godt lade sig gøre at få en positiv oplevelse efter hyperemesis. 

Anmeld Citér

23. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
StortOgSmåt skriver:

Kan ikke lade være med at smile lidt. Selvfølgelig er han klar på flere børn, han har jo ikke rigtig prøvet at have nogen, eftersom han har ladet dig om at tage størstedelen af slæbet. Men det er vel en naturlov, at du skal det. Så nu er hans opgave jo at vise og overbevise om at han mander sig op til sin halvdel af forældreopgaven. Han kan jo starte allerede i nat og i morgen tidlig  

Du godeste - der skulle selvfølgelig stå “IKKE en naturlov”…

Læser din besked igen og tænker, at dit største problem egentlig ikke er hyperemisis, men snarere din mands egoisme … 

Anmeld Citér

23. august 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Du godeste - der skulle selvfølgelig stå “IKKE en naturlov”…

Læser din besked igen og tænker, at dit største problem egentlig ikke er hyperemisis, men snarere din mands egoisme … 

Det er faktisk hyperemesis graviditet, der er mit største problem. Jeg kunne intet i de 9 måneder jeg var gravid �� 

Jeg ville ikke sige min mand er egoist. Han er dog selvstændig og arbejder over 40 timer og sådan ville det nok være i noget tid endnu. Det kan jeg dog godt leve med, da vores barn er "stor", jeg får min nattesøvn, pusterum osv. Det ville dog ikke fungerer hvis jeg gik hen og blev gravid (vi beskytter os stadig). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.