Ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
5 svar
3 synes godt om
21. august 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg har en nyfødt dreng på 1 mdr som døjer med mange mavesmerter, luft i maven, mavekneb, prutter. 
Vi har skiftet mælkeerstatning 3 gange og pt får han NAN HA, hvilket fungerede fint nogle dage, men nu er det det samme igen. Har får et kvart brev movicol x 2 dgl i samråd med sundhedsplejersken og D dråber 2 stk. vi anvender MAM sutteflasker- anti kolik og tilsvarene sutter. Han bliver bøvset af x flere under måltid og vi laver øvelser 

Er der nogen der har været i samme situation ? Og har I nogle forslag til hvordan han kan få det bedre Det er så hårdt at ham ked af det hele tiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Mange nyfødte får maveproblemer af D-dråber, så prøv at skifte mærke eller holde pause i nogle dage (efter aftale med sundhedsplejerske).

Det lyder dog vildt at så lille et barn skal have movicol.

Anmeld Citér

21. august 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Med min yngste malkede jeg ud i 5 dage så kom hun på mme og inden vi blev udskrevet var indlagt i 14 dage havde hun så mange mavekneb at hun kom på movicol hvo vi doserede i samarbejde med sygehuset i små bære. 
da vi kom hjem tog vi til en kranie sakrel to gange som løsnede hende og arbejdede med maven det hjælp og vi kunne stoppe med movicolen igen :-) 

Anmeld Citér

22. august 2024

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Årh husker tydeligt hvordan det var dengang vores datter også var lille baby. Vi prøvede alverdens MME - den vi endte med var NAN Sensilac og vi brugte også MAM flasker.

Husker I at koge vandet først brug og lader det køle af før I laver flaske med det i rette temepratur? 

Hvordan rengører I sutteflaskerne? Sutteflaske mælk bliver rigtig hurtigt dårligt, så det er rigtig vigtigt at skolde dem - vi bruge micro ovenen til at skolde efter vi havde vasket dem grundigt op.

Evt. prøv d-dråbe spray - det var bedre hos os.

Og derudover så begyndte vi også ret tidligt at lave lidt baby gymnastik med vores datter, du ved så der kommer lidt bevægelse i kroppen for at hjælpe afføringen på vej.

Held og lykke - husk alt "bare" er faser og det skal nok ændre sig, men tro mig jeg ved det er hårdt at stå i lige nu...

Anmeld Citér

22. august 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det kan også være at babys mave ikke tåler den men i giver. Vi endte med at finde ud af at vores kun kunne spise Allomin. Alle de andre fik han dårlig mave af. Men fik også ret tidligt en smule movicol. Men man må ikke bare skifte rundt i mme, tal med sundhedsplejersken om en god måde at skifte mærke på. 

og det går over. Det er hårdt lige nu for jer, men det blir bedre.  Min dreng er 6 år nu og har fin mave og fordøjelse

Anmeld Citér

22. august 2024

Darling

Vores den første fik også så ondt i maven af Mme, det eneste der hjalp var et helt brev movicol, cykle og nan sensilac

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.