Gravid på spiral - andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
12 svar
1 synes godt om
21. august 2024

NH

Profilbillede for NH

Hej alle…

Jeg har en mirena spiral. Jeg har haft symptomer på helt tidlig graviditet så tog derfor en test. Der kom en lille svag streg, men tænkte det nok var en skyggestreg. 
tog derfor en test igen her til morgen. Endnu en tynd streg. Men klart tydligere end igår. 

Ved slet ikke hvad ben jeg skal stå på lige nu… 

Jeg vil rigtig gerne høre fra andre der selv - eller kender nogen - der er blevet gravid på spiral og deres forløb.
Blandt andet - Blev spiralen fjernet eller siddende under graviditeten? 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Spiralen skal ud hvis du gerne vil beholde barnet

Anmeld Citér

21. august 2024

NH

Profilbillede for NH
Jixy skriver:

Spiralen skal ud hvis du gerne vil beholde barnet

Jeg vil gerne beholde barnet. Men der må da være gigantisk risiko for at abortere når man tager spiralen ud? 

Anmeld Citér

21. august 2024

123321

Profilbillede for 123321

Jeg står i samme situation. Dog længere i forløbet.

Du skal ringe til lægen med det samme med henblik på at blive scannet.

Der er risiko for det kan være uden for livmoderen, men kan også være inden for livmoderen. Hvis graviditeten sidder i livmoderen, så vil de guide dig i hvad der skal ske, hvis du ønsker at beholde det. Overordnet siger man at spiralen skal ud, men det er en individuel vurdering baseret på, hvor spiralen ligger og hvor fosteret er. Hvis de tager den ud, så er der en chance for spontan abort. 

Held og Lykke med det hele. Giv gerne en opdatering og du er velkommen til at stille spørgsmål. Måske kan jeg svare baseret på det jeg selv har fået af vide. 

Anmeld Citér

21. august 2024

NH

Profilbillede for NH
123321 skriver:

Jeg står i samme situation. Dog længere i forløbet.

Du skal ringe til lægen med det samme med henblik på at blive scannet.

Der er risiko for det kan være uden for livmoderen, men kan også være inden for livmoderen. Hvis graviditeten sidder i livmoderen, så vil de guide dig i hvad der skal ske, hvis du ønsker at beholde det. Overordnet siger man at spiralen skal ud, men det er en individuel vurdering baseret på, hvor spiralen ligger og hvor fosteret er. Hvis de tager den ud, så er der en chance for spontan abort. 

Held og Lykke med det hele. Giv gerne en opdatering og du er velkommen til at stille spørgsmål. Måske kan jeg svare baseret på det jeg selv har fået af vide. 

Tak for svar…

Er nok mest nysgerrig på at høre hvordan forløbet endte for dig? Fik du spiralen ud? Var graviditeten inden i livmoderen? 

Anmeld Citér

21. august 2024

123321

Profilbillede for 123321
NH skriver:

Tak for svar…

Er nok mest nysgerrig på at høre hvordan forløbet endte for dig? Fik du spiralen ud? Var graviditeten inden i livmoderen? 

Jeg ved det ikke endnu, da jeg ikke er så langt i forløbet endnu. Graviditeten er i livmoderen. Jeg har fået taget spiralen den anden dag og skal så scannes i næste uge for at finde ud af, hvorvidt fjernelsen af spiralen har påvirket graviditeten. En anden mulighed er at jeg begynder at bløde og aborterer inden scanningen i næste uge. Det er en reel mulighed. 

Har du fået tid hos lægen? 

Anmeld Citér

21. august 2024

NH

Profilbillede for NH
123321 skriver:

Jeg ved det ikke endnu, da jeg ikke er så langt i forløbet endnu. Graviditeten er i livmoderen. Jeg har fået taget spiralen den anden dag og skal så scannes i næste uge for at finde ud af, hvorvidt fjernelsen af spiralen har påvirket graviditeten. En anden mulighed er at jeg begynder at bløde og aborterer inden scanningen i næste uge. Det er en reel mulighed. 

Har du fået tid hos lægen? 

Jeg håber får dig der er liv til scanningen. Hvor langt var du henne da du opdagede graviditeten? 
Og hvor langt er du henne nu?

jeg tester igen i morgen for at være helt sikker og så ringer til lægen. 

Anmeld Citér

21. august 2024

123321

Profilbillede for 123321
NH skriver:

Jeg håber får dig der er liv til scanningen. Hvor langt var du henne da du opdagede graviditeten? 
Og hvor langt er du henne nu?

jeg tester igen i morgen for at være helt sikker og så ringer til lægen. 

Lyder fornuftigt. Du må give en opdatering. 

Jeg opdagede det i uge 8 og er nu i uge 9. 

Anmeld Citér

21. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg blev gravid med spiral, og min praktiserende læge forsøgte uden held at fjerne den. Dernæst blev jeg scannet på sygehus med henblik på at lokalisere og fjerne den, men da de intet kunne se, konkluderede de, at den måtte være blevet udstødt - hvilket undrede mig meget, eftersom jeg da ville have bemærket det. 

Yngstesøn blev født efter en helt ukompliceret graviditet, og i moderkagen lå et styk spiral  

Anmeld Citér

21. august 2024

NH

Profilbillede for NH
Mor og meget mere skriver:

Jeg blev gravid med spiral, og min praktiserende læge forsøgte uden held at fjerne den. Dernæst blev jeg scannet på sygehus med henblik på at lokalisere og fjerne den, men da de intet kunne se, konkluderede de, at den måtte være blevet udstødt - hvilket undrede mig meget, eftersom jeg da ville have bemærket det. 

Yngstesøn blev født efter en helt ukompliceret graviditet, og i moderkagen lå et styk spiral  

Det lyder vildt, kunne de godt se graviditeten på scanningen, hvor de ikke så spiralen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.