Ødemer 30+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Sagen er den, at jeg nu døjer permanent med ødemer i fødder og ankler. Der er lidt væske om morgenen og det bliver værre og værre i løbet af dagen/aftenen.

Jeg fik anbefalet nogle strømper af min jordemoder med mild kompression, de hjælper overhovedet ikke. Jeg sørger for at bevæge mig dagligt. Tager et koldt fodbad hver dag og hæver mine ben flere gange i løbet af dagen.

Lige lidt hjælper det. Det bliver værre fra dag til dag og kan nu tydeligt ses på vægten, der bare stiger med rekordfart. Det gør så ondt og gør mig rigtig ked af det. Så de næste 54 dage skal bare gå stærkt, så jeg kan møde lillesøster.

Har i nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre/prøve? Jeg har overvejet akupunktur eller fysioterapi, men hjælper det virkelig?

Alle råd modtages

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2024

Anonym

Hvis du laver venepumpeøvelser og ligger med benene højt er det vigtigt at du også sørger for at lave nogle øvelser som gør at du hjælper væsken forbi hofteledet. Det nytter nemlig ikke at ligge med benene hævet også stadig ligge med er knæk ved hofterne som klemmer af så væsken ikke kan komme væk fra benene. En god øvelse til det kan være den hvor du ligger på ryggen med knæene bøjede, fødderne i gulvet og så løfter numsen. Det kan man godt som gravid omend balancen kan være lidt udfordret så gør det stille og roligt efter du har ligget med fødderne oppe eller lavet venepumpeøvelser. 

Anmeld Citér

16. august 2024

Anonym

Jeg endte med elefantfødder under første graviditet. Jeg syntes støttestrømper hjalp, men de skulle på som det første om morgenen. Så jeg fik hjælp til det hver morgen. Men ja det er noget lort! 

Anmeld Citér

16. august 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Jeg endte med elefantfødder under første graviditet. Jeg syntes støttestrømper hjalp, men de skulle på som det første om morgenen. Så jeg fik hjælp til det hver morgen. Men ja det er noget lort! 

Det er modbydeligt. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det ender.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.