Corona hvordan er det nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2024

Hanspige

Anonym skriver:

Når du nu er så glad for ordkløveri så kan jeg jo så sige at jeg ikke spørger hvad anbefalingerne er. Bruger slet ikke det ord i mit opslag faktisk.
gider ikke bruge tid på så ligegyldig en diskussion pga et enkelt ord. 

kan du have en dejlig dag

Det er rigtig, du skriver hvordan er det nu det er. 

Jamen, det er sådan at der ingen anbefalinger er og du skal ikke teste. 

I 2019 var der andre anbefalinger 

I 2020 var der andre anbefalinger 

I 2021 var der andre anbefalinger. 

Ordkløveri er f.eks. når jeg glemmer et nutids-r. Det er ikke ordkløveri når et ord ændrer hele betydningen på opslaget. Nemlig om det er lige nu, du mener eller om der var dengang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Når du nu er så glad for ordkløveri så kan jeg jo så sige at jeg ikke spørger hvad anbefalingerne er. Bruger slet ikke det ord i mit opslag faktisk.

Synes faktisk ikke, at du er særlig høflig over for en, som bare vil hjælpe dig.. 

Det er dig selv, der har lavet en fejl ved at spørge, "corona, hvordan er det nu" og "Men hvornår er det nu at man må bevæge sig ud blandt mennesker igen?".. 

Ikke nok med, at du skriver "er" og ikke "var", men to gange skriver du også "nu", hvilket indikerer, at du snakker om nutid, præcis ligesom dit "er" indikerer.. 

Så du kan ikke tillade dig at blive sur, fornærmet og næsvis, fordi du har lavet en fejl, og en person så bare svarer på dit spørgsmål.. Så må du være voksen nok til at indrømme, at DU fik lavet en fejl, og du mente noget andet.. I stedet for bare at skrive "ordkløveri", for det er det godt nok ikke, når det ændrer hele betydningen af spørgsmålet..

Anmeld Citér

16. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Du er ikke udpræget venlig over for én, der blot besvarede dit spørgsmål, som du nu engang havde formuleret det - åbenbart fejlagtigt, men ingen kan læse dine tanker. Mon du også ville svare  så uforskammet i den virkelige verden? 
“Men hvornår er det nu at man må bevæge sig ud blandt mennesker igen?” - det har faktisk en hel del med anbefalinger at gøre, om du bruger det eksakte ord eller ej. 

Anmeld Citér

16. august 2024

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du er ikke udpræget venlig over for én, der blot besvarede dit spørgsmål, som du nu engang havde formuleret det - åbenbart fejlagtigt, men ingen kan læse dine tanker. Mon du også ville svare  så uforskammet i den virkelige verden? 
“Men hvornår er det nu at man må bevæge sig ud blandt mennesker igen?” - det har faktisk en hel del med anbefalinger at gøre, om du bruger det eksakte ord eller ej. 

Ja det ville jeg ærlig talt.. for det var en total unødvendig kommentar personen kom med til st starte med hvor hun pointerer en total ligegyldig skrivefejl efter hun allerede har givet et glimrende svar som jeg endda besvarede høfligt med hvorfor jeg spurgte. 
Hun kunne have ladet den ligge der, der var ingen grund til at pointerer at jeg havde lavet en skrivefejl. 

Anmeld Citér

16. august 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Synes faktisk ikke, at du er særlig høflig over for en, som bare vil hjælpe dig.. 

Det er dig selv, der har lavet en fejl ved at spørge, "corona, hvordan er det nu" og "Men hvornår er det nu at man må bevæge sig ud blandt mennesker igen?".. 

Ikke nok med, at du skriver "er" og ikke "var", men to gange skriver du også "nu", hvilket indikerer, at du snakker om nutid, præcis ligesom dit "er" indikerer.. 

Så du kan ikke tillade dig at blive sur, fornærmet og næsvis, fordi du har lavet en fejl, og en person så bare svarer på dit spørgsmål.. Så må du være voksen nok til at indrømme, at DU fik lavet en fejl, og du mente noget andet.. I stedet for bare at skrive "ordkløveri", for det er det godt nok ikke, når det ændrer hele betydningen af spørgsmålet..

Har du det bedre med dig selv nu?

Anmeld Citér

16. august 2024

Unicorn1

Anonym skriver:

Har du det bedre med dig selv nu?

Har du?

Jeg har det skam fint med mig selv, tak

Anmeld Citér

16. august 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg forstår slet ikke hvorfor folk frivilligt lader sig teste? Ville du også teste for at finde ud af om du havde en anden forkølelsesvirus eller influenza? 

Der er ingen restriktioner, så du opfører dig som når du fejler alt muligt andet. Du bliver hjemme når du er syg og tager på arbejde osv. når du er rask. 

Ja undskyld, og det er ikke møntet på dig personligt, men jeg forstår ikke hvorfor folk stadig tænker at corona er noget helt særligt og skal behandles som noget helt særligt. Jeg er med på at tiderne var noget andet i '20-'21, men myndighederne siger jo selv, at vi ikke længere skal opføre os anderledes end med andre luftvejsvira. 

Anmeld Citér

17. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja det ville jeg ærlig talt.. for det var en total unødvendig kommentar personen kom med til st starte med hvor hun pointerer en total ligegyldig skrivefejl efter hun allerede har givet et glimrende svar som jeg endda besvarede høfligt med hvorfor jeg spurgte. 
Hun kunne have ladet den ligge der, der var ingen grund til at pointerer at jeg havde lavet en skrivefejl. 

Du misforstår fuldstændigt hendes kommentar, hvis du tror, hun bare vil rette på dig. Hun svarer først på det, du spørger om - du svarer så, ikke særligt høfligt, at det ved du godt (ikke noget “Tak” eller “Åh, men jeg mente egentlig …” - og hun forklarer dig så, hvorfor hun svarede, som hun gjorde. 
Jeg ville da også forklare mig, hvis jeg som reaktion på et svar bare modtog et “Ved jeg godt.” 

Anmeld Citér

17. august 2024

Unicorn1

Mor og meget mere skriver:

Du misforstår fuldstændigt hendes kommentar, hvis du tror, hun bare vil rette på dig. Hun svarer først på det, du spørger om - du svarer så, ikke særligt høfligt, at det ved du godt (ikke noget “Tak” eller “Åh, men jeg mente egentlig …” - og hun forklarer dig så, hvorfor hun svarede, som hun gjorde. 
Jeg ville da også forklare mig, hvis jeg som reaktion på et svar bare modtog et “Ved jeg godt.” 

Lige præcis.. Ikke engang TS' første svar tilbage var særlig høfligt, men virkede også meget flabet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.