Hormonspiral og mens.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

311 visninger
4 svar
1 synes godt om
15. august 2024

Anonym trådstarter

Hej Jeg har en hormonspiral som sidder på 6. år nu. Den skulle være skiftet for et år siden ,(holder i 5 år) men det er gået min næse forbi.   Da jeg fik spiralen stoppede min mens grundet hormonerne. Men jeg  har fortsat  ikke fået menstruation - Det burde jeg  da få når spiralens hormonbeholdning er tom? Det er lidt mystisk.

Jeg er ikke gravid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2024

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg var til en gynækologisk undersøgelse, hvor jeg talte om min spiral, da den også skulle udskiftes. 

Gynækologen slog op hvilken hormonspiral jeg havde siddende, og fortalte at der er nye retningslinjer og den type jeg har må sidde 8 år nu. Fordi det netop stadig virker. 

Så få tjekket hvilken model du har

Anmeld Citér

15. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg var til en gynækologisk undersøgelse, hvor jeg talte om min spiral, da den også skulle udskiftes. 

Gynækologen slog op hvilken hormonspiral jeg havde siddende, og fortalte at der er nye retningslinjer og den type jeg har må sidde 8 år nu. Fordi det netop stadig virker. 

Så få tjekket hvilken model du har

Okay, jeg har godt hørt om de nye anbefalinger. Men ud fra hvad jeg har læst på medicin.dk,  gælder  det ikke for   den jeg har i - en Kyleena 19,5 mg. som er lidt mindre størrelsesmæssigt og hormonmæssigt

Anmeld Citér

15. august 2024

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Min læge sagde, at så længe menstruationen udeblev, var det fordi spiralen stadigvæk virkede. Jeg havde Mirena og den sad i 8 år. 

Anmeld Citér

15. august 2024

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3
Anonym skriver:

Okay, jeg har godt hørt om de nye anbefalinger. Men ud fra hvad jeg har læst på medicin.dk,  gælder  det ikke for   den jeg har i - en Kyleena 19,5 mg. som er lidt mindre størrelsesmæssigt og hormonmæssigt

Jeg tænker at man sætter levetiden for en spiral på et antal år hvor man sikrer at den virker. Sådan lidt en mindst holdbar til, men stadig god efter. For nogle beskytter den måske ikke mere efter 5 år, og for andre vil den. Men lige her må man gå efter den laveste fællesnævner for at ingen risikere en graviditet de ikke vil have. 

Håber det gav mening, det jeg forsøger at sige 

Men igen, jeg har ingen faglig viden omkring emnet. Det er bare egne tanker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.