Advarsel grundet billeder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2024

Anonym trådstarter

Kære piger, 
Jeg er første gangs gravid og ja, skrækslagen for alt da det virkelig er et ønske barn �� 

Jeg testede positiv lørdag d. 03 med ‘ gravid 1-2 ‘ og igen d. 07 med 1-2 
Jeg tog en test i dag ‘ gravid 2-3 ‘ og en alm test med tydelig streg. Grunden til jeg har taget testen i dag er for, jeg siden i går har haft on/off mørk størknet blødning på papiret og 1 enkel gang meget lidt ‘frisk’ når jeg har været på toilettet.

Hvis der er sket fosteret noget, burde min test så ikke sige 1-2 eller har det ingen betydning? Synes det så trist med så mange som har oplevet SA, troede slet ik det var så common �� har tid til tidlig scanning i morgen heldigvis, men der er pludselig langtid til i morgen..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2024

Anonym

Du har stadig hcg i kroppen så derfor er de positive når du tester, derfor kan du ikke bruge en test på den måde. 

Testen fortæller dig kun om du har hcg til stede, du kan spørge lægen om en blodprøve eller vente og købe en tidlig scanning. blød behøves ikke betyde abort

Anmeld Citér

13. august 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Blødning betyder ikke nødvendigvis abort. 
men du skal være bekymret hvis der er smerter samtidig med at du bløder. Og at du tester siger desværre ikke noget om hvilken vej graviditet gå, da testen bare fortæller dig at du har HCG i kroppen. 
håber det bedste for dig til scanning i dag

Anmeld Citér

13. august 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Jeg er 33+5 i min nuværende graviditet og lillepigen derinde har det godt. Men da jeg var i uge 7 til og med uge 13 døjede jeg med blødning og smerter, men det havde ingen negativ påvirkning på graviditeten. Lægerne mente det nok skyldte sarte slimhinder. Så det betyder ikke nødvendigvis at du er ved at miste.
Som de andre skriver, så kan du ikke vurdere graviditetens fremgang med test. Der kan gå meget længe før hCG’et er faldet nok til at det kan ses på test. Ved mit sidste graviditetstab mistede jeg den 4. nov. 2023. Jeg blev fulgt med blodprøver hver 6. dag og først den 2. jan. 2024 viste blodprøven at hCG’et var ude af kroppen.

Anmeld Citér

13. august 2024

Anonym

Altså jeg blødte helt vildt meget i første trimester, så meget at jeg blev undersøgt et par gange. Men der var intet at komme efter, alt så helt fint ud. Og i dag er mit barn 3 år, så det kan sagtens gå fint. Blødning kan forekomme pga. samleje skal man også huske.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.