Andre der er opereret i tarmene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg aner ikke, om der findes andre som mig, men nu prøver jeg.

Jeg er født 34+0 og blev hurtigt syg ned NEC, hvilket gjorde at jeg fik fjernet min tyktarm og efterfølgende anlagt en stomi. Denne blev tilbagelagt, da jeg var 19 måneder gammel og min tyndtarm og endetarm blev syet sammen igen.

Da jeg skulle føde min første datter, blev jeg anbefalet planlagt kejsersnit. Jeg fik ingen forklaring på hvorfor, dengang (10 år siden).

Nu er jeg gravid igen og er igen blevet anbefalet planlagt kejsersnit. Det er vidst noget med, at der er større risiko for, at jeg brister fra den ene ende til den anden.

Jeg vil høre, om der er andre herinde, der er tarmopererede, som fødte ved planlagt kejsersnit første gang og efterfølgende fødte ved en vaginal fødsel.

Hvordan forløb fødslen?  Blev du og baby monitoreret mere? Bristede du? Del meget gerne din oplevelse.

Jeg har en drøm om at opleve en vaginal fødsel, men er i tvivl,  om risikoen for komplikationer er for stor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2024

Anonym

Du kan være ganske sikker på at lægerne laver ikke et unødvendigt kejsersnit. 

Så stol på at de anbefaler det for at passe bedst muligt på dig og baby.

Anmeld Citér

12. august 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ved ikke fint tarmoperation, men lægerne anbefaler ikke bare et kejsersnit medmindre de ser det som bedste løsning.

min søster er rygopereret, og blev anbefalet det samme men gik imod anbefalingen og fødte vaginalt. Det lykkes også. Men hun fik også 72 sting…

De opvejer risikoen og er risiko for skader og komplikationer for stor, så anbefaler de kejsersnit. Det er ikke noget de tager let på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.