40 år og med lidt uregelmæssig cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

905 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2024

Anonym trådstarter

Min cyklus er en smule uregelmæssig. Mellem 27 og 30 dage. Så hvordan kan jeg beregne min ægløsning? Jeg tænker at graviditet er svær at opnå i forvejen på grund af min alder. Sidste gang blev jeg gravid i første forsøg, men det er 15 år siden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2024

Anonym

Du kan ikke bare beregne, du bliver nødt til at teste for det er umuligt at vide din cyklus betegnes også som normal når den er indenfor de dage, du er 2+0 ved ægløsning så kan du evt tage gennemsnittet, men sex hver 2-3 dag er vi nok til at ramme æl

Anmeld Citér

11. august 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

40 år behøves ikke at være en hindring. Min veninde smed p pillerne efter 15 års brug og blev gravid i første hug med hendes første barn. Hun var også 40. 
Du kan jo evt tage ægløsnings teste. 

Anmeld Citér

11. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Min cyklus er en smule uregelmæssig. Mellem 27 og 30 dage. Så hvordan kan jeg beregne min ægløsning? Jeg tænker at graviditet er svær at opnå i forvejen på grund af min alder. Sidste gang blev jeg gravid i første forsøg, men det er 15 år siden. 

Din cyklus lyder nu til at være meget regelmæssig. Dog kan du ikke nødvendigvis bruge længden på din cyklus, til at regne ud, hvornår din ægløsning falder.

Jeg er selv 34 og har kun kunne mærke min ægløsning to gange og vil anbefale dig at prøve ægløsningstest. Brug dem et par måneder. Hvis testen bliver positiv samme dag i cyklus hver gang, har du en indikation af, hvornår din ægløsning falder.

Anmeld Citér

22. august 2024

..ØnskeBaby..

Profilbillede for ..ØnskeBaby..

Jeg er også 40 og min cyklus er heller ik helt præcis.. jeg tester for ægløsning og tager min temperatur.. troede min ægløsning var nogenlunde fast men i denne cyklus er den meget senere end de andre. Så jeg vil os anbefale at teste

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.