eijj noget gris - hvordan gør I (håndaftryk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.311 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. april 2008

Helle30

Nu har jeg altså brug for hjælp. Niels har fødselsdag i dag, og planen er, at han skal have to billeder med hhv. hånd- og fodaftryk af Sofie. Godt! Jeg har lige smattet begge lærreder til med noget der mest minder om et fantasidyr med pukler. Jeg penslede farven på Sofies håndflade og fik den kæmpet nogenlunde roligt ned på lærredet. Alligevel fik hun smattet den lidt rundt, og det er ihvertfald ikke dét resultat, jeg synes han skal have i gave. Mens jeg sad og rev mig i håret over, at jeg nu må en tur mere i Føtex efter nye lærreder, og spekulerede over, hvordan pokker alle andre gør det - ja så havde pigen jo stukket fingrene i munden og sad og spyttede ned over sin natdragt. Arhhhrr noget griseri. Hvordan gør I? Hjælp! - Helle - nu en anelse stresset:'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2008

ivfmarie

Skynd dig at lave en saltdej og lav et aftryk i stedet for!
Jeg har opgivet det der med maling - det bliver altid til noget smat, og bestemt ikke gavemateriale...
Måske kunne du lade Sofie lave et maleri i stedetfor - npr I nu alligevel er grattet ind? Det har jeg gjort med begge mine unger og det er blevet til fine malerier.
Læg en klat farve på lærredet og læg det foran bebs. Så smatter hun lidt i det, og du fjerner lærredet inden det bliver alt for smattet. Så lægger du en klat et andet sted med en ny farve og gentager... Kunstnerisk frihed er det ikke, men det bliver da Sofie der har lagt hånden på værket... :D

Held og lykke med projekt "gave til far"

Marie

Anmeld

16. april 2008

Rasmine

Tror IVF har ret.
Jeg gjorde det da Rasmus var helt lille, og ikke smattede rundt i det.
Du kan da bare male lærrederne over, med en anden baggrundsfarve ellers? Og tørre med føntørrer, så de kan blive klar til lidt senere idag? Og så som IVf siger, lade ungerne fingermale på dem?

Anmeld

16. april 2008

Loggidut

du kan vaske malingen af rammen igen, hvis det er akrylfarve...og det ikke er tørt!

desuden opgav jeg at lave hænderne...det gik simpelthen ikke!

Anmeld

16. april 2008

Bamseboet :D

syndt du er så sent ude... for ellers kunne du lave aftryk i gibs... i oktober lavede jeg to styks, en med mille og en med bjørn, det blev far -Brian rigtig glad for...

men de skal jo ligge og tørre i hvertilfælde et døgn...

Håber i får en go dag, trods maling og tryk ud over det hele:))

Anmeld

16. april 2008

Helle30

Jeps! Så har vi gjort som du foreslog Ivf. - lavet to fine malerier. Det var et helt vanvittigt svineri, men det meste af farven endte da på lærredet.
Nu skal de bare tørre, og så skal der et par rammer på. Tak for tippet!
Jeg tror i øvrigt, jeg vil lave et par gipsaftryk en anden dag. Kan godt huske dem fra da jeg selv var barn.

:) Helle - med sovende kunstnerbaby

Anmeld

16. april 2008

ivfmarie

Godt så, Helle! Vi har haft så meget held med det, at vi har indkøbt et 50x60 lærred så stor og venter på at blive gramset på ef 4 smattede børnegrabber 8D Marie - der også lige ønsker tillykke til sovende kunstnerbaby's far

Anmeld

16. april 2008

Muffinmus

opskrift på saltdej..til en bagenørd!!!?????????????????

Anmeld

16. april 2008

ivfmarie

MariaE skriver:

opskrift på saltdej..til en bagenørd!!!?????????????????

4 kopper hvedemel
1 kop fint salt
1 kop vand
2 spsk olie

æltes godt sammen til en ensartet masse.
Lav figurer (eller whatever), bag ved 180 grader i en times tid - afhængig af tykkelse.
Et godt tip: sørg for at dejen er æltet rigtig godt sammen, så der ikke er luft huller i dejen - det får dejen til at bule op når den bages, og det er bare øv midt i et fint fodaftryk!

God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.