Momo, Bebs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.011 visninger
8 svar
5 synes godt om
7. august 2024

Anonym trådstarter

Hej

jeg er lidt i dilemma, jeg er gift og min mands søn(ikke min søn) og kæreste venter barn, jeg har været gift i 18 år, og altid behandlet min mands børn med respekt og aldrig gjort forskel, min datter fik barn og der blev min mand kaldt morfar, vi har en bonusfamilie deres barn kalder os Bedstemor, og Bedstefar.

nu tilbage til min mands søn, der bliver min mand naturligvis kaldt farfar, og hans eks kone farmor, på kærestens side er der kun en mor og hun kaldes for Bedste, ikke mormor.

jeg bliver kaldt ved mit navn, hvilket jeg syntes er upersonlig og formelt, foreslog at jeg kunne kalde mig Momo, eller Bebs, men dette blev fejet af bordet, og det berører mig meget, og føler mig udstødt……

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Lad dem selv bestemme hvad de vil kalde dig. Hvad du kaldes afhænger ikke af hvor meget de holder af dig

Anmeld Citér

7. august 2024

MorTilEnDreng

Anonym skriver:

Hej

jeg er lidt i dilemma, jeg er gift og min mands søn(ikke min søn) og kæreste venter barn, jeg har været gift i 18 år, og altid behandlet min mands børn med respekt og aldrig gjort forskel, min datter fik barn og der blev min mand kaldt morfar, vi har en bonusfamilie deres barn kalder os Bedstemor, og Bedstefar.

nu tilbage til min mands søn, der bliver min mand naturligvis kaldt farfar, og hans eks kone farmor, på kærestens side er der kun en mor og hun kaldes for Bedste, ikke mormor.

jeg bliver kaldt ved mit navn, hvilket jeg syntes er upersonlig og formelt, foreslog at jeg kunne kalde mig Momo, eller Bebs, men dette blev fejet af bordet, og det berører mig meget, og føler mig udstødt……

Hvad ville i gøre?

Respekterer deres ønske om at kalde dig ved navn. Det er deres barn/børn og derned deres valg.

Anmeld Citér

7. august 2024

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Min mand og jeg har begge forældre der er skilt. Nogle har nye partnere. Fælles for dem alle (og evt kommende partnere) er, at VORES forældre er mormor/morfar/farmor/farfar og deres påhæng bliver kaldt ved navn. Så når de bliver omtalt/omtaler sig selv over for vores børn er det fx farmor og partners navn vi besøger og ikke farmor og bedste  

Vi er ikke ude på at såre nogen, men ønsker simpelthen bare at det er sådan det er. 

Anmeld Citér

7. august 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Måske børnene selv med årene finder på et kaldenavn til dig  

Jeg kan godt forstå du føler dig afvist, for du har gjort dig mange tanker og fundet nogle forslag du selv synes kunne være hyggelige. 

Familien har bedt om at du bliver kaldt ved navn  og det bliver du nok nød til at respektere. Så må naturen gå sin gang og måske der tilfalder dig et kaldenavn efter nogle år. 

Anmeld Citér

7. august 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Enig med de andre - det er ikke din beslutning og har ikke nødvendigvis noget med kærlighed at gøre, hvad man kaldes. Hvad kan du håbe at få ud af at presse på? Intet andet end yderligere distance og irritation.

Bebs betyder i øvrigt baby, så det ville være et mærkeligt navn til en bedstemor.

Anmeld Citér

7. august 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej

Hvad ville i gøre?

Det er deres valg hvad de kalder dig. Det kan lyde hårdt(og fordi du havde en forhåbning), men du er en del af barnets liv, måske om nogle år finder barnet på noget andet at kalde dig. 

Har ofte hørt om partnere blev kaldt ved navn.. du er stadigvæk en del af familie.glæd dig over den lille nye��

Anmeld Citér

7. august 2024

Qwerty1234

Jeg havde skilte morforældre da jeg blev født, som begge var gift igen. Deres partnere er altid blevet kaldt ved navn, men det har ingen påvirkning haft på deres indflydelse i mit liv. Det lød mest naturligt. Du kan ikke forcere noget familien ikke selv ønsker. Du er stadig en del af familien

Anmeld Citér

7. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej

Hvad ville i gøre?

Barnet er ikke engang født endnu. Han/hun finder nok på noget at kalde dig, og bliver det dit navn, kan der ligge lige så meget kærlighed i dét som i en titel. 
Bebs og Momo ville jeg nu også undgå - bebs = baby, og Momo ligger meget tæt op ad mormor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.