Skoldkopper forløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg er usikker på om mine børn har fået skoldkopper. De fik røde knopper i ansigtet i går, men det er ikke blevet værre. Den ene er sløj og den anden er sig selv. 

hvordan forløb jeres børns skoldkopper ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2024

Qwerty1234

Hvis der kommer flere knopper for hver gang du blinker, så er det ret sikkert det er skoldkopper. Prøv at lægge mærke til om der kommer skorpe på den knopper der er. Det kan jo sagtens være at dine unger bare ikke får så mange (heldigvis). 
Min yngste havde 1 million knopper og nul feber, den største færre knopper, men til gengæld et par dage med feber. Så det var to forskellige forløb. Men uden tvivl skoldkopper, fordi knopperne væltede frem (plus alle andre børn i børnehaven havde det).

Anmeld Citér

6. august 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Knopperne skal gerne ændre udseende og så skal der komme flere.

Mine tre var helt upåvirket 

Anmeld Citér

6. august 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Tak for svarene. Jeg tror ikke det er det, for den ene har kun de fem hun vågnede med i går morges og selvom de godt kunne ligne der er kommet sår på tænker jeg ikke det kan være det. Den anden har flere knopper men de er meget små, hun er også sløj.

Anmeld Citér

6. august 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ingen af mine har været sløje under skoldkopper. 

Min mellemste fik noget der lignede skoldkopper da han var 6 mdr. Alle han/vi mødte sagde 'Du har da fået skoldkopper lille ven'. Han havde en del i ansigtet og nogle få på kroppen. Men der kom aldrig skorpe på og så gik de væk efter nogle dage. 

Nogle måneder efter fik jeg helvedesild, og det smitter jo andre med skoldkopper hvis de ikke har haft det. Han rørte ved noget af udbruddet, og han blev ikke smittet med skoldkopper efterfølgende. 

Da han var 3 var der udbrud af skoldkopper i børnehaven, og der blev han så smittet (igen måske?) Men han fik kun nogle få på mave og i bleområdet, og ikke nogen på synlige steder. Jeg ved ikke om han har haft en mild form først og så har haft lidt immunitet hvor han så har fået en mild omgang igen. 

Min yngste fik noget, der ligner skoldkopper da hun var 1 år. De havde også udbrud i vuggestuen og hun blev ringet hjem af pædagogerne. Hun fik nogle få i ansigtet, som heller ikke fik skorpe, og så en enkelt stor på balden, som blev væskefyldt og fik skorpe. Der kom ikke andre end dem, hun startede ud med. 

Jeg aner ikke hvad der har været skoldkopper og hvad der ikke har været.

Anmeld Citér

7. august 2024

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Ved min ældste piblede de frem på ingen tid, men ved min yngste kom der 1 på dag 1, 2 på dag 2, 3 på dag 3 og så mange fra dag 4.  Det gjorde så også, at der gik 9 dage, før hun kunne komme i børnehave igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.