Vægt når man bliver ældre….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
7 svar
4 synes godt om
4. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg har altid vejet omkring 65kg., jeg er 168 cm høj. Efter min sidste fødsel har jeg haft en smule svært ved at holde vægten og ligger mellem 68-70 kg. Jeg har kurver og jeg ser ikke på nogen måde mig selv som tyk. Jeg kan dog godt mærke at noget af mit tøj sidder anderledes end før, men mine hofter er også blevet lidt bredere her efter sidste fødsel. 
Jeg oplever at fedtet bliver mindre i mit ansigt og jeg derfor ser lidt ældre ud, så derfor passer min vægt på 70 kg faktisk fint, men det gør det så ikke helt med tøjet. 
åh det er svært at blive ældre. Andre der oplever markante ændringer på krop/ansigt pga alder? Og hvordan har i det med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Hvor gammel er du? Og træner du? Det er min erfaring, at hvis man træner og føler sig stærk og sund, så føler man sig også smukkere.

Anmeld Citér

4. august 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg kender det, især efter 3. fødsel.

Jeg var buttet som barn, men i mine teenageår dyrkede jeg meget sport og var derfor slank. I 20erne holdt jeg vægten, men efter der er kommet børn til (3 stk), har kiloene langsomt sat sig. Det er som om mit stofskifte ændrer sig meget i det første år efter føfslerne, hvor jeg egentlig hurtigt har tabt de få kilo jeg tog på under graviditeterne. Men under barslerne har jeg bare skulle kigge på en småkage før jeg tog et kilo på...

Jeg synes jeg spiser sundt og dyrker moderat motion, men min krop er anderledes. Fladere røv, større lår, bredere hofter, rundere mave, mindre fyldige bryster.  Mine fødder er blevet bredere og er gået et par størrelser op. Mit hår er mindre fyldigt. 

Min mand synes min krop er flot og når jeg ser min krop, tænker jeg at den har båret tre børn, og det gør mig glad

Anmeld Citér

5. august 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg har ikke tænkt min krops ændrede form skyldes aldring, men et hektisk liv med tre børn. 

Jeg er lige nu 20kg over min ungdomsvægt og jeg tænker ikke jeg skal derned igen. Jeg var dengang meget slank, men følte mig aldrig lækker og tilpas og tænkte altid "jeg burde smide 5kg". Nu hvor jeg vejer dét mere, føler jeg mig faktisk lækker og jeg har ikke travlt med at smide nogle kiloer. Det er svært at finde tøj, som jeg synes fremhæver mine former, men når jeg står nøgen foran spejlet, føler og ser jeg en vild lækker kvinde Og det synes jeg er interessant og uventet. 

Men sundhed og tilpashed ved sin krop er jo heller ikke kun et tal på vægten. Sundhed handler om så meget mere. 

Jeg omfavner min krop, mit liv, mine kiloer og min alder med respekt og accept

Anmeld Citér

5. august 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Ja kroppen ændrer sig med alderen, og især efter børn. Det er vigtigt at holde sig igang og i form, men man må også finde fred med de ting man ikke kan ændre på. Synes selv det er sværere ar tabe overflødige kilo og der kræver lidt mere. Tænker tilbage på dengang man ikke satte pris på sin ungdommelige talje og stramme maveskind  

Anmeld Citér

5. august 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Efter 4 graviditeter og er nu 30+ og gravid, jeg kan tydligt se ændringerne. Mine hofter er bredere og ser da også aldringstegn som linjer i panden (svagt men de er der), og har sværere ved at holde mig i god form trods motion. Da jeg var 20-25 kunne jeg leve af junk og sodavand og ikke løfte en finger og passede stadig i en xs. 
Sådan fungerer det ikke mere

Men jeg er tilpas i mig selv, og faktisk ganske tilfreds med at se mere voksen ud, fremfor at ligne en ung pige, for så ung er jeg ikke længere, og har trods alt 3 børn (en mistet) og en hverdag der kører på fuld tryk. Synes selv jeg klarer det ret godt og ser pæn ud. Selvom jeg ikke passer en xs mere men nu må nøjes med en small.

Anmeld Citér

5. august 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Efter barn nr 3 har jeg haft langt sværere ved at smide de ekstra kg end jeg havde ved de to første. Det har jeg været lidt ked af med mellemrum, men har også erkendt, at det ikke er vigtigt nok for mig - var det vigtigt, ville jeg gøre noget mere for det, fx opsøge en diætist eller lignende.

Jeg prøver derfor i stedet at fokusere på at være sund i stedet for slank, så jeg forsøger at få trænet et par gange om ugen og så spise nogenlunde sundt. Det går ok - selvom det er lidt svært at acceptere den runde mave ind imellem.

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg er ikke i krise, men jeg oplever en stor forandring på mange ting - min cyklus, huden bliver hurtigere tør, ferie-kiloene er svære at komme af med end før. 
jeg har altid dyrket elite sport og haft en sund livsstil, og forsøger stadig. Sådan som man nu kan det med 3 børn og en hektisk hverdag. 
Jeg oplever ikke at jeg er ked af min krop, den er bare anderledes end før. Og måske handler det om jeg lige skal lære den at kende igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.