Ligtorn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg har en ligtorn der bare ikke vil gå væk og den volder mig mange smerter.

har prøvet plaster, fodbad og cremer for at bløde den op, har været til fodterapeut en gang ugentligt i en lang periode (og betalt en formue) og der er ingen bedring…

Nogen gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2024

Mutti99

Profilbillede for Mutti99

Måske du skal finde en fodterapeut som kan lave indlæg til din sko og derved aflaste ved gang. Lyder ganske smertefuldt. 

Anmeld Citér

4. august 2024

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Min svigerfar har fået fjernet en ligtorn hos lægen. Han havde prøvet alt. Det foregik i lokalbedøvelse og været fuldstændig ukompliceret. 

Anmeld Citér

4. august 2024

Anonym trådstarter

Skrev til lægen og fik besked på at prøve de ting jeg allerede har prøvet

men ja måske indlæg, men den skal stadig væk jo… og den gør enormt ondt

Anmeld Citér

4. august 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Skærer de den væk hver gang du kommer. Jeg fik den skåret væk engang tror jeg gav 350 kr for fem minutter, tænkte næh nej det kan jeg gøre selv så jeg brugte faktisk bare spidsen af en neglerenser og dirkede ligtorden ud når den kom frem, og for hver gang jeg gjorde det blev den mindre og mindre og forsvandt til sidst.

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Skærer de den væk hver gang du kommer. Jeg fik den skåret væk engang tror jeg gav 350 kr for fem minutter, tænkte næh nej det kan jeg gøre selv så jeg brugte faktisk bare spidsen af en neglerenser og dirkede ligtorden ud når den kom frem, og for hver gang jeg gjorde det blev den mindre og mindre og forsvandt til sidst.

De skærer den væk hver gang ja, og synes ikke der er nogen forskel overhovedet …. Tværtimod har jeg stadig ondt selv når jeg går derfra.

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

De skærer den væk hver gang ja, og synes ikke der er nogen forskel overhovedet …. Tværtimod har jeg stadig ondt selv når jeg går derfra.

Hvorfor er ligtornen kommet? Som oftest skyldes det belastning, såsom forkert fodtøj der fx presser tæerne mod hinanden og derved opstår belastningen. 
derfor er du nødt til at fjerne årsagen til hvorfor ligtornen er opstået. Hvis det fx er sko der er skyld i at ligtornen er kommet er det vigtigt at skifte til nogle andre sko, da ligtornen ellers aldrig vil forsvinde da årsagen til at den er kommet, stadig er der. 
håber at det måske kan hjælpe. Jeg har ikke fulgt med hele vejen. 

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor er ligtornen kommet? Som oftest skyldes det belastning, såsom forkert fodtøj der fx presser tæerne mod hinanden og derved opstår belastningen. 
derfor er du nødt til at fjerne årsagen til hvorfor ligtornen er opstået. Hvis det fx er sko der er skyld i at ligtornen er kommet er det vigtigt at skifte til nogle andre sko, da ligtornen ellers aldrig vil forsvinde da årsagen til at den er kommet, stadig er der. 
håber at det måske kan hjælpe. Jeg har ikke fulgt med hele vejen. 

Har været til fodterapeut og fysioterapeut der begge mener det er kommet fra min graviditet med min store pige (og forværret af endnu en graviditet med vores mindste efterfølgende). 
den ekstra vægt fra graviditet har skabt tryk på trædepuden under foden, og derfor er det kommet. 
jeg har så haft den i godt 2 år nu - og behandlet, behandlet og behandlet og betalt i dyre domme.. og den gør stadig ondt og den er stadig lige så stor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.