Bryllupsgave til venner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. august 2024

Anonym trådstarter

Hej

I starten af september skal vi til bryllup hos nogen nye venner. Vi har kendt dem i under et år. Vi skal afsted med to andre vennerpar. Vi har alle kendt hinanden  under et år. Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal give dem i gave. Vores umiddelbare tanke er at give dem penge til en oplevelse vi kan komme på sammen. Noget ala: i bestemmer hvor, hvad og hvornår. Sig til så kommer vi.. er det en god gave? Vi er sådan i tvivl. kom gerne med input og gode idéer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2024

Anonym

En oplevelse sammen kunne være en fin idé, men vil helt sikkert anbefale at invitationen blev meget mere konkret. Det føles lidt tomt, at brudeparret selv skal arrangere alt og i så "bare står klar". Det rimer ikke på forkælelse i mine ører (og der er i øvrigt en vis sandsynlighed for, at det aldrig bliver til noget, fordi det er så ukonkret). Så hvis i ønsker at gå den vej, så være meget mere specifik ❤️ 

Det lyder ikke til de har en ønskeliste? 

Hvordan er de som familie? Og hvordan bor de? 

Det sidste bryllup vi var til, hvor vi faktisk ikke rigtig kendte dem, der købte vi en fin vase og fyldte den med chokolade. Det faldt i god jord og kostede os en 400 kroner. 

Men vi blev også enige om, at nips ting altid kan bruges.

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonym

Jeg ville bare give penge, det kan brudeparret altid bruge. 

Nips ville jeg dog selv være ked af at få, så hellere en oplevelse eller penge

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonym

Penge 

Eller et spaophold hvor i andre evt skal med.

Hvad er jeres budget? 

Her giver vi tæt familie 5000 .

" langt ude familie" 3000

Tætte venner 3000- 4000 

Mindre tætte / bekendtskaber 2000 

Anmeld Citér

2. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Fin idé med en fælles sjov oplevelse - men tag initiativet til hvad og hvornår det skal være og sørg for al planlægningen, det er den halve gave at nogen lægger tid og tanker i den slags: Hvad interesserer dem, hvad kan de lide, hvad har I tilfælles … og så find på noget ud fra det. Det behøver ikke være spor vildt eller dyrt - det kunne være alt fra skovtur med frokost til en miniferie… 

Penge bryder jeg mig ikke om at give, jeg synes at det er upersonligt og lidt fjollet at gøre voksne mennesker imellem.

Anmeld Citér

3. august 2024

mbp

Profilbillede for mbp

Til vores eget bryllup fik vi mest ting til hjemmet, køkkenmaskiner, service og penge.
Pengene blev som udgangspunkt givet på hyggelige måder som at sedlerne var foldet som blomster, sommerfugle eller lignende. Nogen havde også lavet en palmestrand, hvor sedler var foldet til palmer og parasoller, og i sandet var der gemt 10’er og 20’er. Pengegaverne faldt i rigtig god jord og blev til et pænt tilskud til vores bryllupsrejse.

Anmeld Citér

18. september 2024

MariaaMx

Det lyder som en rigtig hyggelig gaveidé, især hvis de er eventyrlystne og vil nyde en oplevelse sammen med jer. Hvis I vil tilføje en personlig touch, kunne smykker fra https://www.chanti.dk/ også være en flot og varig gave.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.