Prikke hul på trommehinden (4 mdr. baby)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. august 2024

Lilleee

Kære Alle

jeg er simpelthen i syv sind.
Vi blev velsignet med vores lille E i marts. Allerede i start april blev det hårdt for ham med timelange grædeture op til 20 timer i døgnet. Han var i lang udredning og kom på movicol og nexium. Det hjalp lidt men ikke meget.
Min mand og jeg har gået hjemme med ham begge to og hele familien er helt udmattede. Stakkels lille. Det har været mange scanninger og undersøgelser der desværre landede i skraldespandsdiagnosen ‘kolik ‘
Nu har han så fået konstateret væske i begge øre hos ørelæge.
vi har fået akut tid på hospital i Jylland i morgen (Vi er i mellemtiden flyttet fra Kbh ) Her er planen at de vil prikke hul på trommehinden (uden bedøvelse ) da de mener han er for lille til dræn. Flere privat klinikker har også afvist at tage ham ind pga. alderen.
Jeg er virkelig i syv sind, da jeg har hørt det er så smertefuldt og mit hjerte kan næsten ikke klare tanken om det.
Er der nogle af jer der har erfaring med at prikke hul på trommehinden eller dræn på meget små babyer ?

Hver dag er timevis af gråd hvilket taler for at gøre noget - men tanken om at skulle holde ham fast for så at få prikket hul uden bedøvelse taler så meget imod alt i mit moderinstinkt

Håber på nogle med gode erfaringer /råd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ingen erfaring med helt små babyer, men har da selv haft mellemørebetændelse og det er virkelig smertefuldt, men så snart der kom hul på trommehinden, aaaahhh det var dejligt, at man så føler man har hovedet under vand mht lyde, det må man så tage med indtil den har gendannet sig igen, men ikke, men smerte var lige inden den spang og ikke da der gik hul. Det var dejligt 

Anmeld Citér

2. august 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har prøvet det to gange selv som barn og hvilken befrielse det var bagefter. Tror de vedvarende smerter er værre end det enkelte prik. Jeg ville helt klart gøre det hvis det var mit barn, da jeg ved hvor ondt det gør at have for meget væske i ørerne. 

Anmeld Citér

2. august 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Ingen erfaring med så små børn. Er man sikker på, at årsagen til smerterne er væsken? Det er ret normalt for så små børn at have væske på ørerne, oftest giver det ikke anledning til ret meget gene. Hvis man er sikker på, at der gør ondt ville jeg få det gjort. Men ville som dig være tøvende, hvis det var mere på forsøgsbasis.

Held og Lykke med det hele

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonymsjælland

Kære TS 

Vores søn fik som 8 mdr prikket hul på trommehinden pga væske og gentagne mellemørebetændelse. Det var en befrielse både for os forældre og vores søn, selvom han skreg , men det er hurtigt overstået(men altså de græder/skriger jo også ved vaccine osv og det er også okay) Han gik fra at have grædt flere timer i træk(det startede allerede da han var omkring 2 mdr. Og vi røg også på movicol osv inden) og aldrig finde ro ved søvn til at falde i søvn med det samme. Han har efterfølgende fået dræn en del gange og er først her som 9 årig afsluttet hos ØNH-læge og hans trommehinder er nu ved at vokse sammen igen der hvor drænene har været. 

Anmeld Citér

2. august 2024

anna111

Profilbillede for anna111

Tror ikke min datter var mere ind 5-7 måneder da hun fik lagt dræn samme problem som i beskriver.

Og så må jeg altså anbefalde keoprakter mod kolik min datter var indlagt tror 5 gange også og blev undersøgt og scannet og kom på movikol et helt brev morgen og aften måtte hun nød til at have.  Vi kom med i et forsøg ved keoprakter efter 3 behandlinger stoppede skrige turene næsten også 13+ timer her og efter 5-6 behandlinger stoppede det helt hold op en lettelse 

Anmeld Citér

3. august 2024

Orkide321

Lilleee skriver:

Kære Alle

jeg er simpelthen i syv sind.
Vi blev velsignet med vores lille E i marts. Allerede i start april blev det hårdt for ham med timelange grædeture op til 20 timer i døgnet. Han var i lang udredning og kom på movicol og nexium. Det hjalp lidt men ikke meget.
Min mand og jeg har gået hjemme med ham begge to og hele familien er helt udmattede. Stakkels lille. Det har været mange scanninger og undersøgelser der desværre landede i skraldespandsdiagnosen ‘kolik ‘
Nu har han så fået konstateret væske i begge øre hos ørelæge.
vi har fået akut tid på hospital i Jylland i morgen (Vi er i mellemtiden flyttet fra Kbh ) Her er planen at de vil prikke hul på trommehinden (uden bedøvelse ) da de mener han er for lille til dræn. Flere privat klinikker har også afvist at tage ham ind pga. alderen.
Jeg er virkelig i syv sind, da jeg har hørt det er så smertefuldt og mit hjerte kan næsten ikke klare tanken om det.
Er der nogle af jer der har erfaring med at prikke hul på trommehinden eller dræn på meget små babyer ?

Hver dag er timevis af gråd hvilket taler for at gøre noget - men tanken om at skulle holde ham fast for så at få prikket hul uden bedøvelse taler så meget imod alt i mit moderinstinkt

Håber på nogle med gode erfaringer /råd

Jeg var selv øre barn og fik mellemørebetændelse første gang som 2 mdr. og dræn da jeg var 3 mdr. 

hold op jeg har fået dræn i mange gange, det resulterede i at mine trommehinder ikke kunne hele og jeg som teenager skulle have nye trommehinder.

er 28 år idag. 

Anmeld Citér

12. august 2024

Fo

Profilbillede for Fo

Hvis ørerne driller skal de helt sikkert afhjælpesbåde for babys skyld og for jer forældres skyld, for I brænder ud når jeres baby græder hele tiden og ikke kan trøstes. men rigtig mange babyer reagerer på komælk. Så hvis du ammer, så prøv at lev mælkefrit og hvis du giver mme fås også mælkefrie varianter på apoteket men desværre rigtig dyrt. Jeg har selv et barn med mælkeallergi som græd nonstop og tre ørebørn. Så søvn er en by i Rusland �� men det har været svært at få hjælp til børnene. Særligt den med mælkeallergi. Jeg endte med at prøve mig frem og spørge på nettet. Og allerede første nat havde mit barn det bedre. Nogle påstår at hvis man ikke tåler mælk har man større tendens til at få væske på ørerne. Jeg ved ikke om det passer. Mine er jo ørebørn trods vi levede mælkefri i nogle år. Håber I finder ud af hvad der hjælper jer !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.