Har min datter krøllet hår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
10 svar
21 synes godt om
31. juli 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Som overskriften siger, har min datter rigtig krøllet hår hvor jeg bare skal bruge det rigtige shampoo så de kommer rigtigt frem eller hvad er det dog for noget min mor har krøller når hun bruger krølle shampoo hos frisøren så det rigtig kommer frem og har selv bølger i håret har ikke afprøvet det ene eller andet.

Hvad siger i tænkte der måske var en frisør herinde 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2024

Hanspige

Ligner bare uglet baby hår. 

Måske har hun lidt bølger, men ikke decideret krøllet hår. 

Læs evt. Om Curly girl metoden. 

Anmeld Citér

31. juli 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Et barn behøver ikke andet end shampoo uden parfume og alt for meget “skrald” i der ikke gør børn godt. Når hun blir større kan du vurdere om hun stadig har krøller som kræver særlig pleje. Det er totalt overkill at gå i curly girl metoden på så lille et barn (efter min mening) 

Anmeld Citér

31. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nej hun har babyhår, det havde min datter også i den alder. Nu er hun 5 år og helt glat

Anmeld Citér

31. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som en anden skriver - du skal gøre og bruge så lidt som muligt og bruge så få produkter som du kan, så længe du har noget at skulle have sagt - det er bedst for både hud, hår, allergier, pengepung, miljø og meget andet godt. Om der så er krøller eller ej senere hen, får hun jo at se

Anmeld Citér

31. juli 2024

Hanspige

Minime2018 skriver:

Et barn behøver ikke andet end shampoo uden parfume og alt for meget “skrald” i der ikke gør børn godt. Når hun blir større kan du vurdere om hun stadig har krøller som kræver særlig pleje. Det er totalt overkill at gå i curly girl metoden på så lille et barn (efter min mening) 

Curly girl metoden behøver jo ikke at være andet en shampoo og en balsam? Hvorfor er det over kill?

Jeg har MEGET krøllet hår, ville ønske mine forældre havde gjort en indsats da jeg var lille for at lære mit hår at kende. 

Anmeld Citér

31. juli 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Hanspige skriver:

Curly girl metoden behøver jo ikke at være andet en shampoo og en balsam? Hvorfor er det over kill?

Jeg har MEGET krøllet hår, ville ønske mine forældre havde gjort en indsats da jeg var lille for at lære mit hår at kende. 

Curly Girl har bedst effekt hvis du følger alle reglerne. Det drejer sig også om hvilke materiale du tørrer håret med efter bad, klippemetode, børstevalg mm. (Og styling produkter)

Jeg ville personligt, som jeg også siger i opslaget at det er personlig holdning, ikke gide Co-washe eller bruge Low poo en 2 årig og tørre hendes hår med en bomulds tshirt og betale en formue for at gå til en curly girl frisør.

Det var ikke et angreb på dem der sværger til curly Girl metoden. Jeg har bare ikke temperament til alle stepsne for at leve op til alle kravene for at kunne kalde det Vuelta Girl. Men det er en helt anden snak end det ts spørger om. 

Anmeld Citér

31. juli 2024

Qwerty1234

Begge mine børns hår så også sådan ud i den alder, vildeste smukke krøller - og nu er det glat. Som om babyhåret er vokset rigtigt ud. Og både min mand og jeg har naturlige krøller, btw..

Som de fleste skriver, vent. Jeg havde krøller fra starten, og ville have ønsket min mor vidste mere om hvordan man gjorde fra da jeg startede i skole. Men ikke før.

Anmeld Citér

31. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min store piges startede sådan (hun er 2)og hun har slangekrøller nu.

hun får bare vasket hår i neutral børne shampoo.

har selv krøller, og gør ikke noget ekstraordinært udover en god balsam med massere af fugt og så en hårkur i ny og næ.

Anmeld Citér

31. juli 2024

Timf

Profilbillede for Timf
*.* skriver:

Min store piges startede sådan (hun er 2)og hun har slangekrøller nu.

hun får bare vasket hår i neutral børne shampoo.

har selv krøller, og gør ikke noget ekstraordinært udover en god balsam med massere af fugt og så en hårkur i ny og næ.

Super tak, bare det jeg ville vide tænker slet slet ikke jeg vil proppe alt mulig med parfume osv, tænkte bare om der var noget bedre end andet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.