Held med icsi trods stærkt nedsat sædkvalitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2024

Anonym trådstarter

Er i første behandlingsforsøg (vi er gået direkte til icsi pga. stærkt nedsat sædkvalitet og var til en forfærdelig ægudtagning i går, hvor de fik 10 flotte æg ud. Fik en update fra laboratoriet i dag. Som de sagde (med en vis portion galgenhumor), så er der både gode og dårlige nyheder:

Den dårlige nyhed er, at sædprøverne søn-man er markant dårligere end sidst (hvor de lå på ca. 100.000). Faktisk så dårlige, at de ikke engang har kunnet finde er tællefelt at måle koncentrationen i, men har måttet udvælge enkelte rundt omkring.
Den gode nyhed er så, at der ER enkelte sædceller rundt omkring…
Som hun sagde “vi har konstateret stærkt nedsat sædkvalitet, hvilket er en god nyhed, fordi det betyder, der ER sædceller” – som om alternativet er ingen �� Det ved jeg ikke om er en god nyhed ��

Nogen af jer, der har haft held med icsi med så få sædceller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2024

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Er i første behandlingsforsøg (vi er gået direkte til icsi pga. stærkt nedsat sædkvalitet og var til en forfærdelig ægudtagning i går, hvor de fik 10 flotte æg ud. Fik en update fra laboratoriet i dag. Som de sagde (med en vis portion galgenhumor), så er der både gode og dårlige nyheder:

Den dårlige nyhed er, at sædprøverne søn-man er markant dårligere end sidst (hvor de lå på ca. 100.000). Faktisk så dårlige, at de ikke engang har kunnet finde er tællefelt at måle koncentrationen i, men har måttet udvælge enkelte rundt omkring.
Den gode nyhed er så, at der ER enkelte sædceller rundt omkring…
Som hun sagde “vi har konstateret stærkt nedsat sædkvalitet, hvilket er en god nyhed, fordi det betyder, der ER sædceller” – som om alternativet er ingen �� Det ved jeg ikke om er en god nyhed ��

Nogen af jer, der har haft held med icsi med så få sædceller?

Vi fik en dejlig dreng med samme udgangspunkt i 4. Forsøg. Blev også gravid i første, men havde en missed abortion omkring uge 7.

i et af forsøgene måtte far aflevere sædprøve igen, da der slet ingen levende sædceller var.

han har endvidere lavet tre børn på økometoden, selvom han har flere lægers ord for at det er noget nær umuligt

held og lykke

Anmeld Citér

30. juli 2024

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Jeg eller vi har to børn via icsi 

Lavet af to forskellige omgange 

Anmeld Citér

30. juli 2024

Anonym trådstarter

Tak for de gode historier Vi har også én, som kom i første øko-forsøg! Nu er lillebror eller -søster udeblevet i fire år, så vi søgte hjælp… håber at gøre jer kunsten efter ☺️����

Hvor mange æg fik I taget ud, og hvor mange blev til blastocyster? Går og venter på svar om; hvor mange af vores, der lykkes med befrugtning…

Anmeld Citér

30. juli 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90

Stærkt nedsat sædkvalitet har min eks mand, prøvede selv i 3 år, røg direkte til icsi og ud fra hans sædprøve sagde de vi skulle overveje donor  det ville vi ikke. 

vi fik 12 æg ud et blev lagt op, blev til storesøster et æg klarede fryseren fik det op da søster var 14 måneder og det blev til lillesøster. Så vi skulle kun igennem en gang æg udtagning. Og selvom de ikke troede på min eks mands sædceller så lykkes det alligevel. Husk med icsi det stikker de sædcellen ind i ægget så med 10 æg hvis de alle er gode så det kun 10 sædceller der skal findes som kan bruges :-) 

Anmeld Citér

30. juli 2024

Anonym trådstarter

Tak for den gode historie det giver håb!

Anmeld Citér

31. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg nåede aldrig i icsi. Men min mand fik taget sædprøver da vi havde prøvet i over et år uden held, og han fik samme resultat som din mand..

vi blev henvist osv.. og måneden efter henvisningen blev jeg naturligt gravid. Det resulterede i vores datter på nu 2 år, vi fik afvide det var nok mere held end forstand.. da vores datter så var 9 måneder, blev jeg gravid igen. Det resulterede i vores anden datter på nu 7 måneder. Han har så fået taget 3 prøver efterfølgende nu, der var kun enkelte celler i 1 prøve, de andre var der ingen.. men ja, jeg kan så fortælle jeg er gravid igen nu og venter vores nr 3 naturligt

Vores læge sagde, at nogengange er der mere mellem himmel og jord, og derudover skal der trods alt kun 1 sædcelle til. 
Han har åbenbart haft 3 gode så

held og Lykke med projekt baby

Anmeld Citér

31. juli 2024

Anonym

Vi har to børn, fået med icsi. Begge lavet i første forsøg. Nummer 2 er lavet med fryseæg fra første æg udtagning. Vi har fortsat 3 æg på frys, men jeg er nu blevet gravid uden hjælp

Lægerne gav os meget gode odds for hurtig succes, på baggrund af min alder

Held og lykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.