HPV celleforandringer nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2024

Anonym trådstarter

Sidst i juni fik jeg lavede smear screening, ca 14 dage senere kommer svaret: atypiske celleforandringer og high risk hpv 18, andre der har fået samme svar? skal have lavet en ny hos min gynækolog om ca 3 dage, er så nervøs denne gang, selvom jeg har prøvet det før, men nu er jeg ældre 45 år, og har siden smear screeningen haft uregelmæssige blødninger.

Var hos gynækologen for ca 2 år siden, pga uregelmæssigheder blødninger, men som pudsigt nok stoppede igen efter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2024

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Kære du 

Jeg står i det samme. Celleskrab i midten af juni viste celleforandringer. Jeg blev indkaldt til ekstra undersøgelser ultimo juni, hvor der blev taget fire biopsier. De viste desværre, at jeg har svære celleforandringer med HPV. Jeg skal derfor have foretaget et keglesnit i starten af august. Dette laves i lokalbedøvelse, og jeg er hamrende nervøs. Der var til gengæld ingen kræft i biopsierne, men noget der kan udvikle sig - derfor keglesnittet. 
Har du fået taget bipsier? 
Gode tanker herfra, Line 

Anmeld Citér

29. juli 2024

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Kære du 

Jeg står i det samme. Celleskrab i midten af juni viste celleforandringer. Jeg blev indkaldt til ekstra undersøgelser ultimo juni, hvor der blev taget fire biopsier. De viste desværre, at jeg har svære celleforandringer med HPV. Jeg skal derfor have foretaget et keglesnit i starten af august. Dette laves i lokalbedøvelse, og jeg er hamrende nervøs. Der var til gengæld ingen kræft i biopsierne, men noget der kan udvikle sig - derfor keglesnittet. 
Gode tanker herfra, Line 

Nej det skal jeg på torsdag, har du været igennem det tidligere?

Anmeld Citér

29. juli 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78
SØS skriver:

Kære du 

Gode tanker herfra, Line 

Jeg vil blot berolige dig lidt. Jeg har fået lavet keglesnit 2 gange. Det er hurtigt og helt smertefrit. Siden det sidste for 10 år siden har jeg ikke haft flere celleforandringer.

Pøj pøj med det 

Anmeld Citér

30. juli 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik lavet keglesnit i 2009 - 1/2 år efter, at jeg havde født min datter pga. celleforandringer. Det var ganske smertefrit og tog ikke særlig lang tid. Jeg har ikke haft cellefordringer siden.

Anmeld Citér

30. juli 2024

Anonym

Jeg forstår hvor nervøs du er. Det ikke rart. 

jeg begyndte at kontakt bløde og bløde i tide Og utide. Kom så til en gynækolog og fik fryse behandlingen, så jeg ikke længere bløder på den måde. Fik taget celleprøve fra livmoderen som var normal men positiv for High risk hpv. 
Jeg ringede til gynokælogen som ikke kunne give mig et svar på noget andet end jeg skulle have taget celleprøve igen om et år 

Anmeld Citér

30. juli 2024

Anonym trådstarter

Er så ikke ved et keglesnit endnu, men biopsier hos gynækologen på torsdag, er ikke så bange for at få den taget, er bange for resultatet

Anmeld Citér

31. juli 2024

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg vil blot berolige dig lidt. Jeg har fået lavet keglesnit 2 gange. Det er hurtigt og helt smertefrit. Siden det sidste for 10 år siden har jeg ikke haft flere celleforandringer.

Pøj pøj med det 

Er det virkelig smertefrit? Det lyder i den grad ubehageligt, når jeg læser om det? Hvordan med bedøvelsen, der skal lægges, er det ikke smertefuldt? TAK for dit svar

Anmeld Citér

31. juli 2024

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
MoarHvidovre skriver:

Jeg fik lavet keglesnit i 2009 - 1/2 år efter, at jeg havde født min datter pga. celleforandringer. Det var ganske smertefrit og tog ikke særlig lang tid. Jeg har ikke haft cellefordringer siden.

Det er godt at høre. Jeg synes det lyder så ubehageligt, når jeg læser om det…

Anmeld Citér

31. juli 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78
SØS skriver:

Er det virkelig smertefrit? Det lyder i den grad ubehageligt, når jeg læser om det? Hvordan med bedøvelsen, der skal lægges, er det ikke smertefuldt? TAK for dit svar

Man mærker et lille bitte stik ved bedøvelsen og så mærker man ikke mere. Jeg var heller ikke øm bagefter nogle af gangene. Jeg tog direkte tilbage på arbejde. Bare husk et bind, det kan bløde lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.