Kyssesyge hvor længe varer det værste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2024

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Min søn har fået kyssesyge og er godt ramt af træthed, madlede, ondt i halsen(meget hævede mandler) og bare rigtig utilpas. Hvor længe varer det allerværste? Jeg ved godt det er meget forskelligt fra person til person, men sådan generalt er det virkelig 4 uger ? Hvordan havde i det.... ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2024

Ønskebaby2020

Tillæg - Han har været syg i 3 uger nu 

Anmeld Citér

27. juli 2024

Anonym

Jeg var fraværende fra skole i omkring 4 uger, da jeg havde det som 17-årig. 
Derudover fik jeg mavesmerter ved fysisk aktivitet og hvis jeg drak alkohol i omkring et halvt år efter 

God bedring

Anmeld Citér

27. juli 2024

Ønskebaby2020

Anonym skriver:

Jeg var fraværende fra skole i omkring 4 uger, da jeg havde det som 17-årig. 
Derudover fik jeg mavesmerter ved fysisk aktivitet og hvis jeg drak alkohol i omkring et halvt år efter 

God bedring

Tak for svar Den er alligevel ret ond sådan en kyssesyge.. Håber han er friskere om 1 uge. Han er også 17 år og skal på Skanderborg Festival , men må se om det overhovedet er muligt æv æv.. 

Anmeld Citér

27. juli 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Ønskebaby2020 skriver:

Tak for svar Den er alligevel ret ond sådan en kyssesyge.. Håber han er friskere om 1 uge. Han er også 17 år og skal på Skanderborg Festival , men må se om det overhovedet er muligt æv æv.. 

Min søn var syg i små 14 dage - 3 uger, men måtte slet ikke indtage alkohol i 6 måneder, da kyssesyge er ret hårdt for leveren..

Anmeld Citér

27. juli 2024

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Min datter var hårdt ramt med meget dårlig tal. Hun var meget dårlig i en mdr, hun kunne ingenting. Derefter begyndte det at blive bedre, men hendes tal var første normalt efter 4 mdr. Der gik faktisk et år før hun følte sig som sig selv igen.

Krydser fingre for at din dreng kommer nemmere igen det

Anmeld Citér

27. juli 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg havde det som 15 årig og var syg i 3 måneder, var ret dårlig.

God bedring med ham!

Anmeld Citér

27. juli 2024

Anonym

Jeg var syg med kyssesyge i 1 måned, og var så dårlig at jeg blev indlagt i 3 dage. Men man er jo helt udmattet efter sådan en omgang, så din søn er jo nok ikke frisk som det første. Jeg har en kollega, som nu har været syg i 4 måneder med kyssesyge. Så det er ikke til at vide hvor længe det varer. 

Men hvis det bliver meget slemt, så få en læge til at kigge på ham, selvom de kender diagnosen. Min indlæggelse kom fordi egen læge kiggede på mig igen, selvom jeg var blevet erklæret syg med kyssesyge. Men jeg var så dårlig, at hun ikke turde sende mig hjem. Sygehuset var enig i den betragtning. 

Anmeld Citér

27. juli 2024

Qwerty1234

Jeg havde det som 20-årig, lå meget syg i måske 2-3 uger, men døjede med manglende energi i måneder efter. Kunne sove det meste af dagen væk, indtil jeg fandt ud af mit jern-niveau var helt i bund. Så bare lige en kærlig reminder om at følge op, selvom det er længe siden. Og ja, husk alkohol er absolut no go. Det brød ud da jeg var på Roskilde for første gang, et under jeg ikke havde det værre.
Men kan huske et par piger fik det i gymnasiet, og de var væk 2-3 måneder. Så det kan virkelig ramme hårdt. Tror jeg var virkelig heldig. 
Rigtig god bedring med ham

Anmeld Citér

27. juli 2024

Ønskebaby2020

Tak for alle jeres svar. Pyha det lyder godt nok som om det er noget der har ramt mange meget hårdt og længe. Godt man kun kan få det en gang. Vi har også allerede snakket om festivalen måske ikke bliver til noget, og ellers uden alkohol. Super ærgerligt og dårlig timing, men helbredet kommer selvfølgelig først. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.