Flyrejse på 3t og gravid i 33. uge. Ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2024

Anonym trådstarter

Hej, vi har en rejse snart og min kone vil være i 33. uge, når vi rejser på en uges ferie.

Jeg synes, der er lidt forskellige meldinger, når man googler. 

Vi har endda overvejet at aflyse konens billet (hvis det er muligt) og så i stedet kan hun slappe af derhjemme (hendes eget forslag), mens jeg er afsted med børnene.

Hvad er jeres erfaringer? Og ved I, omvia Spies (pakkerejse) kan aflyse en enkelt billet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2024

Tip!

Vi kan komme med nok så mange smarte svar herinde - men nemmest vil være at ringe til rejseselskabet - det kan også være for tæt på termin til at hun kan flyve. 

Anmeld Citér

22. juli 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Og dermed også om rejseforsikringen vil dække, hvis der skulle ske noget på ferien, der kræver hospital eller lign.

Anmeld Citér

22. juli 2024

Anonym

Tjek hvad flyselskabet siger, og ingen kan svare dig på om hun kan for der skal hun selv mærke efter og det kommer helt an på hendes graviditet. Personligt havde jeg ikke selv kunne rejse så sent

Anmeld Citér

22. juli 2024

Anonym

Jeg har været afsted i uge 33 uden problemer. Det gik fint, jeg havde det fint og baby også. Vi var afsted min mand og jeg og vores 3 børn. 
Det var en rigtig god ferie, men lidt hårdt med varmen, men pool og strand gjorde noget godt og så bare huske at få ekstra med væske. 

Men som de andre skriver, kan vi ikke svare på om hun kan tage afsted. Det kommer an på hvad flyselskabet siger. De forlanger helt sikkert en opdateret lægeerklæring. 
Og så er det vigtigt at tjekke hvad jeres rejseforsikring dækker. 
Men det handler også om hvordan din kone har det og det er kun hende der kan mærke det. 

Anmeld Citér

22. juli 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vil i aflyse hendes billet pga hendes tilstand?

Ellers er det vel flyselskabets og rejseforsikringens regler i skal gå efter (om hun må flyve og om rejseforsikringen vil dække hende).

Hvis i skal afbestille hendes billet er det afbestillingsforsikringen i skal have fat i.

Anmeld Citér

22. juli 2024

Anonym

Hvis I gerne vil afsted, så husk at forhør jer om både ud- og hjemrejsen ved flyselskabet. Et er, at hun kan komme afsted, men det kan være, at hun ikke kan komme hjem igen pga skæringsdato for flyselskabets retningslinjer. 

Anmeld Citér

22. juli 2024

Anonym

Jeg rejste i uge 29 . 

Fødslen gik i gang og vi lå 6 uger på et hospital på Kreta inden vi kunne flyttes til DK.

Jeg vil ikke anbefale det

Og de fleste flyselskaber vil ikke have en med så sent i graviditeten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.