Rejse med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej,

Jeg søger gode råd, i forhold til hvad man skal være opmærksom på, når man vælger at rejse med en baby.

Baby melder sin ankomst senest d. 9/10-24 og vi har snakket lidt om at rejse, når baby er 6-7 måneder.

Hvilke destinationer er gode i foråret? Gerne omkring 20-25 grader.

Jeg har læst om, at der nogle steder er en babypakke med, når man rejser med et barn under 2 år. Er det noget man får automatisk, eller kan det bestilles ved siden af?

Med vores store datter rejste vi første gang, da hun var 3 år, så vi har ikke prøvet at rejse med en baby før.

Alle gode råd søges

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2024

Tip!

Vi var på Rhodos da min mindste var 5 mdr.. Det er alt sammen på babys præmisser - Lure i skyggen, indimellem på værelset med aircon. 
Vi havde selv bleer og modermælks erstatning med.. Mindste var ikke i poolen, det var for koldt i juni måned. 
Jeg købte en gammel klapvogn på dba og havde med (for min dyre babyjogger skulle ikke splittes ad, for de behandler ikke dem særlig godt) den lå han fornøjerligt i og kiggede på alverdens spændende til. 
vi havde hans sleep carrier med igennem lufthavnen og på flyet. Han enten sov eller charmende de resterende passager. 
Han fik flaske ved let og landing.. 

Tog elkedel og flaskerenser med, så jeg var sikker på at kunne rengøre flasker. 

Anmeld Citér

21. juli 2024

Gapo

Thailand? De er super søde 

Anmeld Citér

21. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ville snuppe en måned eller to i Sydøstasien, hvis I har mulighed for det. Nemt med infrastruktur så man kan flytte sig lidt omkring og se noget forskelligt, venlige mennesker, trygt mange steder og mulighed for at undgå for mange touristfælder/overbefolkede områder.

Jeg er mest til rygsæk og at bo væk fra destinationer, som er meget populære - med børn synes jeg at airbnb fungerer super, så man er mere sig selv. Sæt tempoet ned så I og den lille kan følge med, så går det meste nemt. Hav evt. lidt modermælkserstatning med hvis baby ikke ammes/spiser - ellers er mit bedste råd at nøjes med et absolut minimum af tøj, ting og udstyr. 

Anmeld Citér

21. juli 2024

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Vi var på Costa Del Sol da mindstebarnet var 4-5 måneder i ca 6 uger (slut april/maj måned). Storesøster var 2,5 år. Vi havde en klapvogn med der kunne lægges ned, og så sådan et “skateboard” til storesøster. 

Fantastisk dejligt! 

Anmeld Citér

21. juli 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Spies Sunwing hoteller har babypakker. Du kan også vælge et specifikt babyværelse, hvor der er alt du skal bruge.

Vi har været på den på Tenerife og det var super Vi lejede dog ikke en babypakken igennem dem, men en babyjogger (af mærket babyjogger) ved en privat udbyder på Tenerife, der leverede den på hotellet, og kom og hentede den igen. Super nemt og ikke specielt dyrt. Max 50 euro som jeg husker det, for én uge. Synes tit de klapvogne man kan leje på hotellerne er lidt noget skrammel.

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres store barn er, men Lollo og Bernie var et kæææmpe hit her

I foråret tænker jeg i som minimum skal til de kanariske øer, for at få en ok temperatur. Men forvent ikke poolen er super varm på den årstid. 

Anmeld Citér

21. juli 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Og så har vi i øvrigt altid selv haft bleer og mme med til hele turen.

Derudover uv dragt og uv hat. 

Jeg har også, da vi rejste med en på 5-6 måneder formået at få plads til en babynest og et skumgulv i kufferten, da jeg synes det var ulækkert at baby skulle lægge direkte på gulvet. 

Husk du gerne må have mere væske og babymad med igennem security, når du rejser med en baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.